maksz

Új elnök a MAKSZ élén

Az előző elnök, Aczél László státusza decemberben szűnt meg a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetségénél.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin

A közel 60 kommunikációs ügynökséget tömörítő Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) alapszabályzatának értelmében 30 napon belül új elnököt kellett választani, miután december végén távozott ügyvezetői pozíciójából Aczél László, a VMLY&R addigi igazgatója, így a MAKSZ-ban is megszűnt elnöki státusza. A kreativ.hu a MAKSZ közleményére hivatkozva azt írja, hogy január 17-én megtörtént az elnökválasztás, ahol Blaskó Nikolett, az ACG Budapest ügyvezetője lett a szövetség új elnöke a következő másfél évre, 2020 tavaszáig.

Blaskó Nikolett céljai között többek között az ügynökségi világ identitásválságának és a szakmából való elvándorlásnak a csökkentését jelölte meg.

A rendkívüli közgyűlésen Blaskó Nikolettet 90 százalékos szavazatrészvétel mellett és magas szavazattöbbséggel választották meg kihívójával, Mező Lászlóval, a Mediacom ügyvezetőjével szemben.

Blaskó  2010 óta a MAKSZ ATL-szekcióvezető alelnöke, akinek számos szakmai kezdeményezés fűződik a nevéhez, emellett felügyelőbizottsági tagja az Önszabályozó Reklám Testületnek (ÖRT) és a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) új elnökségének is.

„Amióta csak részt veszek a MAKSZ munkájában, leginkább olyan feladatokba folytam bele, olyan projekteket generáltam vagy vezettem, amelyek az ágazat érdekeinek érvényesítését, a szakma reputációjának emelését célozták. Ilyen volt a beszerzési útmutató kidolgozása, a tenderkoordináció bevezetése, az iparági ranglista, vagy az árazást segítő rezsióradíj-kalkulátor és a kutatási white paper létrehozása Úgy vélem, az elmúlt években alapvetően jó irányba indult el a szervezet, de még nagyon sok a tennivalónk. Az ügynökségi szektorban egyfajta identitásválság érzékelhető, helyünk, szerepünk az ügyfelek fejében már nem egyértelmű, alkotóból sokszor végrehajtó státuszba minősülünk, alapérdekeinket sem tudjuk érvényesíteni, egyre magasabb bér és működési költségek mellett egyre alacsonyabb árakon vagyunk kénytelenek dolgozni. Ennek következtében évről-évre többen hagyják el a szakmát, rengeteg fiatal megy külföldre jobb feltételekért, lehetőségekért. A helyzet megoldásához a korábbiaknál erősebb szakmai összefogásra és érdekképviseletre van szükség, amihez a szövetség megújítása mellett új tagok bevonása, a reprezentivitás növelése, aktívabb jelenlét és célirányosabb szakmai projektek létrehozása a feladatunk. Ezen fogunk dolgozni a szövetségben a következő másfél évben”

– fogalmazott az új elnök.

A kreativ.hu megemlítette, hogy nemrégiben egy másik fontos szakmai szövetség, a Magyar Reklámszövetség is elnököt választott, ahol Gulyás János váltotta Urbán Zsoltot.

Szóljon hozzá!

Ez is érdekelheti

v4 agency, v4na, v4 news agency

Habony Árpád és az Orbán-közeli médiaholding új londoni tartalomgyárában bukkant fel a TV2 volt hírigazgató-helyettese

A kormányközeli V4NA impresszumában szereplő Tamás Tóth főszerkesztő sajtóinformációk szerint ugyanaz a személy lehet, aki korábban még Tóth Tamás Antal nevet használva a TV2 hírigazgató-helyettese volt, azt megelőzően pedig kényszertörölt és adótartozást hátrahagyó cége miatt bocsátották el a közmédia leányvállalatától. Közben kiderült más érdekesség is a Habony Árpáddal is összefüggésbe hozható hírügynökség kapcsán.

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!