reklámtorta

Magyar Péter és a TV2 logója

Cáfolja Magyar Péter állítását a TV2 – így végre kiderült, mekkora az állami reklámbevételük

A TV2 hosszú idő után most először közölt adatot arról, mekkora az éves állami reklámbevétele. A csatorna médiaipari portálunkkal tett kivételt, így kiderült, mekkora közpénz jutott tavaly a TV2-nek és az RTL-nek állami reklámköltés formájában. Úgy tűnik, Magyar Péter a napokban erősen túlzó adatokat publikált a TV2-nél költött közpénzekről.

Radio Dikh és rtl.hu plakátok egy közterületi plakáthelyen Budapesten

Elvitte a rekordmagas infláció a magyar reklámpiac tavalyi teljes növekedését, sőt jelentős csökkenés következett be reálértéken

Elkészültek a Magyar Reklámszövetség 2022-es média- és kommunikációs piac költéseit felmérő számai. E szerint 2022-ben nominális értéken ugyan csekély mértékben növekedtek, reálértéken azonban 10,8 százalékkal csökkentek a média reklámbevételek és 5,4 százalékkal apadtak a hirdetői marketingkommunikációs költések. Folytatódott a globális szereplők előretörése a magyar reklámpiacon.

Reklámpiac, hirdetések, Piccadilly Circus, közterület, out of home

Idén is növekedhet a nemzetközi reklámpiac a Dentsu előrejelzése szerint – tovább tarol a digitális média, gyengül a nyomtatott sajtó

A globális reklámköltések összértéke idén várhatóan eléri a 740,9 milliárd dollárt, ami 3,8 százalékos bővülést jelent az előző évi 713,6 milliárd dollárral szemben – áll a Dentsu nemzetközi kreatív, marketing- és médiaügynökségi hálózat által közzétett, a világ közel 60 országára kiterjedő előrejelzésében, melyet a Media1-hez is eljuttatott. A magyarországi reklámköltések idén nagyjából a nemzetközi várakozásoknak megfelelően alakulnak majd.

Radio Dikh és rtl.hu plakátok egy közterületi plakáthelyen Budapesten

Csökkent a magyar reklámpiac, elvitte az infláció a 2021-es bevételnövekedést, borúsak a kilátások a reklámbevételekből élő médiumok számára

Borús adatok érkeztek a Magyar Reklámszövetségtől a Media1-hez a média- és kommunikációs piac 2021-es bevételei kapcsán. A médiatorta adatok alapján hiába nőtt abszolút értéken a magyar reklámpiac, mivel a növekedést valójában elvitte a megemelkedett infláció, így reálértéken csökkenés figyelhető meg. Az is látszik, hogy a nagy külföldi internetes óriások, a Google és a Facebook elszívják a levegőt a magyar médiumoktól. Az állami reklámköltés továbbra is jelentős maradt a magyar reklámpiacon belül, de már ennek jelentős mértéke sem segített a piac meglehetősen kedvezőtlen helyzetén. A jövőbeni kilátások borúsak, mivel a forint gyengülése, a tovább súlyosbodó inflációs helyzet mind negatívan hat a piacra.

médiatorta 2019 és 2020 prognózis

Brutális visszaesésre számít 2020-ra a koronavírus miatt a Magyar Reklámszövetség

A Magyar Reklámszövetség és társszervezetei közzétették a 2019-es magyar reklámtorta adatait és azt, hogy mire lehet számítani 2020-ban. A tavalyi dinamikus növekedés után 38 százalékos visszaesést várnak a média- és kommunikációs piacon, ami azonnali kormányzati intézkedéseket igényel. A most közzétett 2019-es reklámtorta kutatásban tavaly is az online reklámpiac hasította ki a legnagyobb szeletet, megint maga mögé utasítva a televíziós szektort. Íme a számok részletesen és a kapcsolódó nyilatkozatok.

tévé, tv

Reklámtorta 2019: Hatvanhárom milliárd forint bevétel a hazai tévés reklámpiacon

Nőttek a hazai televíziós reklámbevételek 2019-ben és már meghaladták a 63 milliárd forintot – derül ki a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete és az EY tanácsadócég ma közzétett elemzéséből. Ugyanakkor biztosra vehető a MEME és az EY szerint, hogy az idei évben komoly visszaesés várható a hazai tévés piacon.

Magyar Reklámszövetség, MRSZ

Új elnökségi tagok az MRSZ-ben, változás a reklámtorta körül

Az idén 45 éves Magyar Reklámszövetség közgyűlése a két új elnökségi tag megválasztása mellett meghirdette 2020-as programját, melynek részeként megújul a 20 éves reklámtorta, közzétesznek a közterületi fehérlistát, és a reklámipar fenntarthatósága és az önszabályozás kerül az MRSZ fókuszába.

Mielőtt távozna...

Kérje ingyenesen napi hírlevelünket és naponta elküldjük e-mail fiókjába a legfrissebb híreinket!

Adatvédelmi beállítások