
Így áll a magyar reklámipar – Interjú Novák Péterrel, az MRSZ elnökével (2025.04.14.)
A Media1 podcast- és rádióműsorának vendége volt Novák Péter, a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) elnöke.

A Media1 podcast- és rádióműsorának vendége volt Novák Péter, a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) elnöke.

A 444 szerkesztősége szolgálati közleményben magyarázta el, hogyan kerülhettek fideszes és Mandiner-hirdetések az oldal felületeire.

Közel 6 százalékkal bővülhet a globális reklámpiac 2025-ben a Dentsu Global Ad Spend Forecasts prognózis szerint. A tévés reklámpiac csak marginális mértékben tud majd növekedni, az online piac viszont továbbra is szépen bővülhet. A magazinok és a napilapok komoly kihívások előtt állnak. Az összefoglalóból kiderülnek a részletek.

Novák Péter bejelentette, hogy a Httpool by Aleph, a világ egyik vezető digitális hirdetésekkel foglalkozó vállalata képviseli ősztől a Microsoft Advertisingot 23 közép- és kelet-európai országban, köztük Magyarországon is.

Gandera Balázst választották a leköszönő elnökségi tag, Novák Péter helyére.

A Dentsu legújabb médiapiaci előrejelzéséből kiderül, mekkorát nőhet idén és jövőre a globális reklámpiac, és hogy milyen trendek várhatók. Az előrejelzés szerint a digitális médiapiac tovább növekedhet, míg a tévé és a nyomtatott sajtó visszaeséssel kénytelen számolni.

Elkészültek a Magyar Reklámszövetség 2022-es média- és kommunikációs piac költéseit felmérő számai. E szerint 2022-ben nominális értéken ugyan csekély mértékben növekedtek, reálértéken azonban 10,8 százalékkal csökkentek a média reklámbevételek és 5,4 százalékkal apadtak a hirdetői marketingkommunikációs költések. Folytatódott a globális szereplők előretörése a magyar reklámpiacon.

Már az indulás előtt eladták szinte az összes reklámfelületet.

Az Atmedia végzi 2023 januárjától Magyarország egyik jelentős médiavállalata, a Marquard Group Hungary online reklámértékesítését.

A digitális reklámpiac régóta egy nehéz választás előtt áll: minőség vagy széles elérés? Az elmúlt néhány évben, ahogy a vásárlás egyszerűbbé és gyorsabbá vált, a reklámipar konszolidálódott, a hirdetők egyre nagyobb közönséget szerettek volna megszólítani, ám mindez a minőség rovására ment. A Teads erre egy saját mesterséges intelligencia-rendszer fejlesztésével válaszolt, amely milliszekundumok alatt képes eldönteni, hogy egy adott felhasználónak mikor és milyen hirdetést jelenítsen meg a rendszer.