
Cifra káromkodás az RTL műsorában – pont annál a csatornánál, ami médiatudatossági gyerektábort szervez
„Azt a k*rva…” – hangzott el az RTL Reggeli című műsorában a héten az egyik műsorvezető, Peller Mariann szájából.
„Azt a k*rva…” – hangzott el az RTL Reggeli című műsorában a héten az egyik műsorvezető, Peller Mariann szájából.
Új területre lép az RTL Magyarország az idei nyáron: napközis gyerektábort szervez, ahová már meg is kezdte a jelentkezők toborzását – értesült a Media1. A kezdeményezés üzletileg logikus lehet, hiszen a cég így kihasználhatja saját médiaerejét és a fiatalok média iránti kíváncsiságát. Ugyanakkor több, a vállalathoz kötődő közelmúltbeli ügy és azok kezelése is hitelességi kérdéseket vet fel azzal kapcsolatban, vajon valóban az RTL a legalkalmasabb szereplő arra, hogy fiatalokat neveljen médiatudatosságra – ezek közül a cikkben néhány példát is bemutatunk.
120 országból mintegy 1500 vendég sereglett össze két napra Bonnba, a Deutsche Welle (DW) Global Media Forum nevű nemzetközi konferenciájára, ahol többek között az álhírek, a cenzúra, a mesterséges intelligencia használata volt a fő téma.
Ízlelgessük az új kifejezést: Net-Coach. A digitális médiaértés és konfliktuskezelés szakembereiről van szó.
Még egy hétig lehet jelentkezni arra az új felnőttképzési programra, amit a váci Apor Vilmos Katolikus Főiskola és a Nemzeti Média– és Hírközlési Hatóság (NMHH) közösen indít. Az újmédia pedagógia ösztöndíjas programra főleg pedagógusok, pedagógushallgatók, valamint a médiakommunikáció, a szakképzés, a felsőoktatás vagy a pszichológia területén dolgozók jelentkezését várják február 12-ig.
A Detekto néven indult oldal célja a hamis információk felismerésének és értelmezésének gyakorlása fiatalokkal.
A vezető médiapiaci portál kérdéseire hosszú ideje semmit sem válaszoló és a médiaszabadság ellen sokat tevő médiahatóság közlése szerint tudatosabb fiatalokat szeretne a médiafogyasztás terén.
A meglehetősen zavaros hátterű szervezet, mely a kormánytól független újságírók lejáratásával és a kormányközeli médiamunkások megemelésével foglalkozik, negyedévente jelenteti meg az új digitális kiadványt, mely a korábbi Médiafigyelő című szaklap nevét megtévesztően felhasználva Magyar Médiafigyelő néven jelenik meg.
Együttműködésre lépett a Magyar Katolikus Újságírók Szövetsége és a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság – közölte a médiahatóság pénteken az MTI-vel.
Magyarországon mind a nagyvárosokban, mind a kistelepüléseken élők sokféle forrásból tájékozódnak, sokszínű a médiafogyasztás – így összegezte Koltay András, a szervezet elnöke a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) napokban közzétett médiapiaci jelentésének tanulságait az MTI-nek adott karácsony előtti interjújában.