
Figyelmeztetést kapott a Hír TV és a Miskolc TV – itt vannak a részletek
Összefoglaló a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsának e heti döntéseiről.

Összefoglaló a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsának e heti döntéseiről.

Egy ATV-közeli lap a napokban arról írt, hogy információi szerint a TV2 a 2014-ben megszűnt közéleti műsor, a Napló újragondolt visszatérését fontolgatja. A csatornát is megkérdezték erről. Kétértelmű választ kaptak.

Boros Bánk Levente korábban még tagadta, hogy az olvasóit teljesen elvesztő és veszteséges Médiapiac eladására készülne, most viszont mégis ez történt: a Media1 megtudta, hogy az ATV vezérigazgatójának, Németh S. Szilárdnak és Bessenyei István kormányközeli üzletembernek, Sarka Kata férjének a közös érdekeltségéhez, a Naphire.hu Kft.-hez került a Médiapiac. A Media1 a Médiapiacnál történt tulajdonosváltásról és a tervekről kérdezte annak új társtulajdonosát, Németh S. Szilárdot.

A rádió, amely évtizedeken át az információ és szórakoztatás fő forrása volt, napjainkban is fontos szerepet játszik a médiapiacon. Az internet és a digitális technológia

A kormánypárti Nézőpont Intézet politológusa a végelszámolással megszűnt Médianéző és a masszívan veszteséges, kedden 28, azaz huszonnyolc olvasót elérő Médiapiac után újabb médiacéget indított.

Egyre kevesebbet költenek médiára a magyarországi nagy hirdetők az árbevételük arányában. Amíg például Csehországban és Szlovéniában pont fordított tendencia figyelhető meg, nálunk a a nagyvállalatok a médiaköltéseken spóroltak talán a legtöbbet az elmúlt másfél évtizedben – derül ki a Mindshare nemzetközi médiaügynökség friss, a Media1-hez eljuttatott kutatásából, mely rámutat, hogy túlságosan olcsó a magyar média.

Közzétették a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) 2023-as média- és kommunikációs piac költéseit felmérő számait, amiből kiderül, hogy ugyan kétszámjegyű volt nominálisan a növekedés a magyar reklámpiacon, de reálértéken eközben valójában csökkent a kommunikációs iparág árbevétele 2023-ban.

A Media1 podcast- és rádióműsorának vendége volt Incze Kinga, a MediaSpace.global Whitereport ügyvezetője, akivel arról beszélgettünk, milyen helyzetben van jelenleg a magyar és a külföldi médiaszektor és milyenek a kilátások. Szakértő vendégünk konkrét statisztikákat is magával hozott, amiből sok mindenre következtetni lehet a médiaipar állapotáról.

Egymás után közöltek lejárató, a Sziget Fesztivált és a Disney+ internetes streamingszolgáltatót támadó anyagokat a kormánypárti médiaholdinghoz, a KESMA-hoz tartozó médiumok, a Mandiner és a HírTV, sőt még a fideszes politológus, Boros Bánk Levente által megszerzett, komoly látogatottsági gondokkal küszködő Médiapiac is beszállt.

A kormánypárti politológus „mérvadó lap” helyett 3,4 milliós mínuszt hozott össze a tavalyi üzleti évben a Médiapiac című lap kiadója számára, ráadásul ennél is elgondolkodtatóbb lehet a lap jövője szempontjából, hogy a független piaci auditor, a Digitális Közönségmérési Tanács (DKT) E.gemius mérése szerint a Fidesz-közeli szaklap internetes oldalának olvasottsága az utóbbi időszakban rendkívül alacsonyra, napi 100 körülre öszezuhant és havi szinten már nem éri el a 3000-et. A Media1 felhívta Boros Bánk Levente tulajdonost, aki azt mondja, nem akar veszteséges céget tulajdonolni, de nem áll szándékában eladni. Néhány információt a médiavállalkozó-politológus tőlünk tudott meg a lapjáról. Az állami Szerencsejáték Zrt. eközben nem árulja el, mennyit költött a minimális látogatottságúra zuhant oldalon.