médiapiac

Incze Kinga, a Whitereport alapítóját kérdezi Szalay Dániel a Media1 podcast- és rádióműsorban

TOP100 médiacég Magyarországon: trendek és kilátások – interjú Incze Kingával, a Whitereport ügyvezetőjével

Mekkora ma a magyar médiapiac, és hogyan alakulnak az erőviszonyok a TOP100 médiacég között? A Media1 podcast- és rádióműsorában Incze Kingával, a Whitereport ügyvezetőjével beszélgettünk a legfrissebb adatok fényében, amelyek rávilágítanak a médiapiac növekedésére, a szürke zóna méretére és a legdinamikusabban fejlődő szegmensekre.

RTL x Media1 x ATV

Az RTL és az ATV piackiszorító lépései miatt az Európai Bizottsághoz fordul a Media1

Az Európai Bizottsághoz, több európai versenyhatósághoz és a magyar ombudsmani hivatalhoz fordul a Media1, mivel álláspontja szerint az RTL és az ATV Csoport az elmúlt időszakban piaci erőfölényükkel visszaélve, diszkriminatív lépésekkel próbálják kiszorítani a kritikus médiaszakmai lapot a piacról. A Media1 alapítója, Szalay Dániel szerint lapja és személyesen ellene is összehangolt, valótlanságokra épülő ellehetetlenítési kísérlet zajlik, amely azután erősödött fel, hogy a portál megnyerte az RTL által indított bírósági pert. Az RTL letiltotta a Media1 sajtószoba hozzáférését és más módon is akadályozza a munkáját. Az ATV gyors becsatlakozása a lejáratókampányhoz sem tűnik véletlennek, ugyanis Németh S. Szilárd, a televízió vezérigazgatója az év elején barátjával, a Rogán Antalhoz több szálon is köthető Bessenyei Istvánnal közös médiaipari lapot indított, ami a tévé székházában üzemel. Az sem véletlen, hogy a Telex három fő részvényese, Pusztay András, Kárpáti Márton és Kárpáti András is beszállt a Media1 elleni lejáratási kampányba, ugyanis ők hárman egy ugyancsak év elején indult médiaipari lap kiadójának, a Newsdesk Publishing Kft.-nek a tulajdonosai is, így üzletileg is érdekeltek az immáron 7. éve sikeresen működő Media1, az egyik legnagyobb versenytársuk tönkretételében, ráadásul Pusztayék nagyobbik cége, a Telex Zrt. részesült az RTL reklámkampányaiból is az elmúlt időszakban.

újságos bódé, hírlap, újságok, magazinok

40 milliárd forintnyi rejtett pénz mozoghat a magyar médiapiacon – jön fel a „szürke zóna”

A Whitereport friss tanulmánya szerint a magyar médiapiac hivatalos statisztikákból kimaradó, úgynevezett „szürke zónája” legalább 40 milliárd forintos nagyságrendet ért el 2024-ben – és ez a szegmens növekszik a leggyorsabban. A teljes médiapiac volumene a platformokkal és új szegmensekkel együtt 619 milliárd forintot tett ki. A Media1 szerkesztőségéhez eljuttatott adatok képet adnak a hazai médiapiaci erőviszonyokról és átalakulásokról.

Az RTL Group székházának bejárata

Tovább gyengülhet az RTL befolyása Európában

Az Európai Bizottság versenyjogi enyhülése nyomán újraindulhat a francia TF1 és az M6 egyesülésének terve, amely az RTL Group anyavállalata, a Bertelsmann részleges visszavonulását eredményezheti a francia médiapiacról. A lépés nemcsak Franciaországban, hanem Európa-szerte csökkentheti az RTL befolyását, miközben a francia Bouygues-csoport dominanciája erősödhet a televíziós és streaming piacon. Az RTL Csoport egyébként az elmúlt években több európai országból kivonult: épp most zajlik például a holland leányvállalatuk eladása. Magyarország a ritka kivételek egyike, ahol ezt egyelőre még nem tették meg, de egyes piaci várakozások szerint hamarosan erre is sor kerülhet, még ha ezt ma még tagadják is.

A Magyar Hang szerkesztősége.

Panaszt tett Magyarország ellen két médiaszolgáltató az Európai Bizottságnál

A Magyar Hang kiadója, az Alhambra Press Bt. és egy másik, egyelőre névtelenséget kérő hazai médiavállalkozás hétfőn reggel panaszt nyújtott be az Európai Bizottságnál tiltott állami támogatás miatt a magyar reklámpiacon lévő anomáliákkal, a kormányközeli médiumoknak juttatott jelentős állami reklámpénzek összefüggésben.

Németh S. Szilárd, az ATV vezérigazgatója, a Médiapiac.com társtulajdonosa korábban, a Televíziós Újságírók Díja Gálán

Megvette a Médiapiacot Bessenyei István és az ATV vezérigazgatója

Boros Bánk Levente korábban még tagadta, hogy az olvasóit teljesen elvesztő és veszteséges Médiapiac eladására készülne, most viszont mégis ez történt: a Media1 megtudta, hogy az ATV vezérigazgatójának, Németh S. Szilárdnak és Bessenyei István kormányközeli üzletembernek, Sarka Kata férjének a közös érdekeltségéhez, a Naphire.hu Kft.-hez került a Médiapiac. A Media1 a Médiapiacnál történt tulajdonosváltásról és a tervekről kérdezte annak új társtulajdonosát, Németh S. Szilárdot.

Mielőtt távozna...

Kérje ingyenesen napi hírlevelünket és naponta elküldjük e-mail fiókjába a legfrissebb híreinket!

Adatvédelmi beállítások