fbpx

jog

M. Lengyel László, a Sajtószakszervezet vezetője. Fotó: Ladányi András, Media1

Munkaügyi pert indíthat Torkos Matild, az Index elbocsátott főmunkatársa a volt lapja ellen – a Sajtószakszervezet elnöke szerint védett korú munkavállaló ilyen körülmények között nem bocsátható el

M. Lengyel László, a Sajtószakszervezet elnöke azt nyilatkozta a Media1-nek, hogy az Indextől elbocsátott főmunkatárs nyugdíjhoz közeli, úgynevezett védett korú munkavállalónak minősül, akire egy átlagos munkavállalóhoz képest eltérő jogi szabályok vonatkoznak: védett korban lévő munkavállaló esetében a munkáltató, így jelen esetben az Index.hu Zrt. nem hivatkozhat átszervezésre egy elbocsátásnál.

Az Index.hu szerkesztősége.

Fizetni fog az Index tartalmaiért a Google

A Media1 után az Indamediával, az Index és a Velvet tulajdonosával is megegyezett az internetes világcég arról, hogy ezentúl fizetni fog a tartalmai megjelenítéséért.

ekrs

Munkaügyek intézése könnyen és egyszerűen (x)

Ma már azt a világot éljük, ahol online akár kölcsönt is felvehetünk a banktól, és bármilyen szektorról is legyen szó, lassan hozzászokunk ahhoz, hogy egyre több dolgot tudunk elintézni anélkül, hogy kitennénk a lábunkat az otthonunkból.

Merkely Béla a TV2 vendégeként

Jogsértést valósíthattak meg a tárhelyszolgáltatók, amikor Merkely Béla ügyvédjének utasítására tartalmat tettek elérhetetlenné

Bodolai László ismert médiajogász és egyetemi oktató szerint akár kártérítést is követelhetnek az Ezalényeg.hu és a Propeller.hu hírportálok tulajdonosai a tárhelyszolgáltatóiktól, amennyiben igaz, hogy a szolgáltatók Merkely Béla ügyvédjének felszólítására elérhetetlenné tették az említett hírportálok bizonyos tartalmát. Bodolai szerint a tárhelyszolgáltatók megsérthették a médiatörvényt és olyan jogszabályt (Ektv.) alkalmaztak, amely nem vonatkozik a hírportálokra, médiaszolgáltatókra. A Media1 azt is megtudta, hogy a tárhelyszolgáltatókhoz az a Péntek Zoltán nevű ügyvéd fordult, aki a korábban a TV2 Csoport vezető jogászaként is dolgozott. Péntek Zoltán lapunk megkeresésére meglehetősen ellentmondásosan és idegesen reagált.

Az RTL Klub HD LMBTQI logója

Az állítólagos jogsértés ellenére nem kell bírságot fizetnie az RTL Klubnak A család az család című reklámfilm kapcsán

Bár a Médiatanács a héten meghozott határozatában jogsértést állapított meg annak kapcsán, hogy az RTL Klub 11 alkalommal leadta A Háttér Társaság A család az család című társadalmi célú reklámját 2020 decemberében, a Media1 érdeklődésére a médiahatóság már azt közölte, hogy valójában semmiféle szankciót nem alkalmaz a médiaszolgáltatóval szemben a jogsértés megállapításán túl.

Kórházi ellátás a COVID-19 járvány idején: hivatalos fotó a Kormányzati Tájékoztatási Központ Facebook-oldaláról

Jogerős: jogtalanul tiltotta ki a minisztérium a sajtót a kórházakból a járvány idejére

A bíróság jogerős ítélete szerint az Emberi Erőforrások Minisztériuma (EMMI) jogsértő módon utasította ki a Telexet és a sajtót a kórházakból, ugyanis nincs is hatásköre ilyen ügyekben eljárni. A Media1 kérdéseket küld a minisztériumba, lesz-e a történteknek személyi következménye, illetve nem érzi-e az ügyben személyes felelősségét a miniszter.

Az Origo közterületi plakátja Budapesten

Jogerős: 2 milliós sérelemdíj megfizetésére kötelezte az Ítélőtábla az Origót, amiért ellopta egy kómában fekvő nő fotóját egy migránsozós cikkhez

Jogerős ítélet született nemrégiben abban a személyiségi jogi perben, melyet egy évek óta éber kómában fekvő nő, Katalin nevében indítottak hozzátartozói az Origót kiadó New Wave Media Group ellen, amiért a portál a kómában fekvő magyar nő képével illusztrálta egy migránsozós cikkét.

Értesüljön azonnal a legfontosabb médiás hírekről!

Lájkolja Facebook oldalunkat!


Kérje ingyenesen napi hírlevelünket!

Adatvédelmi beállítások