
Curtis-szel, fizetett hirdetésben kampányolt az Origo a Fidesz mellett
A választási kampány hajrájában a kormánypárti propagandagépezet bedobta az aduászt: Curtist, azaz polgári nevén Széki Attila rappert.
A választási kampány hajrájában a kormánypárti propagandagépezet bedobta az aduászt: Curtist, azaz polgári nevén Széki Attila rappert.
Lezsák Sándor, az Országgyűlés fideszes alelnöke a felelős kiadója a Lakiteleki Újságnak, de a kormánypárti propagandalap nem szerepel a sajtótermékek hatósági nyilvántartásában, tehát hivatalosan nem is létezik mint újság.
A TV2 Tények Extra című műsorának „politikai szpotja” fizetett hirdetésként pörög a legnagyobb közösségi médiás felületen, kormánypárti szlogent visszhangozva. A politikai reklámozás szabályait cselezik ki vele.
A kormánypárti médiagólem, a Mediaworks (KESMA) megyei online lapjai a választások előtt egy nappal szokás szerint megint csúcsra járatják a propagandát.
Orbán Viktor pártja több mint 105 millió forintot költött a Google platformjain hirdetésekre április közepe óta. A Fidesz-közeli médiavállalat, a Mediaworks is TOP-költővé vált.
Nem akarta Tóth-Szántai József, az önmagát civilként meghatározó, de többségében a Fidesz-KDNP politikusait és a hozzájuk közel álló személyeket maga mögött tudó miskolci polgármesterjelölt, a Mészáros Lőrinc-közeli helyi rádió munkatársa, hogy közölje a Borsod24 a vele felvett nagyinterjút, ezért 2 millió forint kártérítési igényt jelentett be a Borsod24-nél, valamint megfenyegette a lap egyik szerkesztőjét, hogy büntetőeljárást kezdeményez vele szemben, ha mégis publikálja a szöveget. A lap ellenállt és leközölte a beszélgetést. Mikor tilthat le egy politikus vagy más egy vele készült interjút és mikor nem? Tényleg vissza kell-e küldeni a szöveget megjelenés előtt az interjúalanynak és csak akkor közölhető a beszélgetés, ha ő jóváhagyja, vagy ez csak tévhit? Jogszerűen próbált-e eljárni a politikus, vagy túlkapás történt? Ez is kiderül is a cikkből.
A kormánypárti Mediaworks Hungary Zrt. szerepel finanszírozóként több, a Fidesz egyes politikusait népszerűsítő internetes hirdetéshez kapcsolódóan a Facebookot működtető Meta hirdetéstárában. A Mediaworks a napokban közzétett olyan fizetett reklámcikket is, amely egy fideszes polgármester választási esélyeinek javítását szolgálja. Mindez azért érdekes, mivel az Állami Számvevőszéknek (ÁSZ) az arra rendelkezésre álló határidőig a cég nem jelezte, hogy be kíván fogadni politikai hirdetéseket: a trükk lényege az lehet, hogy a fizetett PR-cikk hivatalosan nem magát a politikust, hanem az általa irányított önkormányzatot népszerűsíti a politikus intézkedéseit méltatva. Egyelőre tisztázatlan, a számlát abban az esetben ki fizette.
Menczer Tamás azt írta ki a Facebookra, fáj neki, hogy csak egyetlen orgánum jelent meg a sajtótájékoztatóján a „dollármédiából”. Azonban kiderült, hogy ennek az volt az oka, hogy előző este, bőven munkaidő után, fél 9-kor küldte ki a sajtómeghívókat, és csak reggel 8-ig lehetett regisztrálni.
Simor Dániel, a Telex videós újságírója éppen Orbán Viktor kampánykörútjának egyik állomásán dolgozott volna, amikor Hajdu János, a Terrorelhárítási Központ (TEK) főigazgatója megcsípte. Az incidensről videó készült és a Media1-nek egy tanú is beszélt róla.
Piliscsaba vezetője szerint jogos aggodalma a szülőknek, hogy háborúval rémisztgető óriásplakátot helyeztek el pont a helyi iskola mellé, Menczer Tamás, a Fidesz kommunikációs igazgatója szerint viszont „szégyen” azt elvitetni onnét.