
Curtis-szel, fizetett hirdetésben kampányolt az Origo a Fidesz mellett
A választási kampány hajrájában a kormánypárti propagandagépezet bedobta az aduászt: Curtist, azaz polgári nevén Széki Attila rappert.
A választási kampány hajrájában a kormánypárti propagandagépezet bedobta az aduászt: Curtist, azaz polgári nevén Széki Attila rappert.
A TV2 Tények Extra című műsorának „politikai szpotja” fizetett hirdetésként pörög a legnagyobb közösségi médiás felületen, kormánypárti szlogent visszhangozva. A politikai reklámozás szabályait cselezik ki vele.
Orbán Viktor pártja több mint 105 millió forintot költött a Google platformjain hirdetésekre április közepe óta. A Fidesz-közeli médiavállalat, a Mediaworks is TOP-költővé vált.
A kormánypárti Mediaworks Hungary Zrt. szerepel finanszírozóként több, a Fidesz egyes politikusait népszerűsítő internetes hirdetéshez kapcsolódóan a Facebookot működtető Meta hirdetéstárában. A Mediaworks a napokban közzétett olyan fizetett reklámcikket is, amely egy fideszes polgármester választási esélyeinek javítását szolgálja. Mindez azért érdekes, mivel az Állami Számvevőszéknek (ÁSZ) az arra rendelkezésre álló határidőig a cég nem jelezte, hogy be kíván fogadni politikai hirdetéseket: a trükk lényege az lehet, hogy a fizetett PR-cikk hivatalosan nem magát a politikust, hanem az általa irányított önkormányzatot népszerűsíti a politikus intézkedéseit méltatva. Egyelőre tisztázatlan, a számlát abban az esetben ki fizette.
Több nap után először a rabbi, majd a hozzá nagyon közeli zsidó hírportál is visszatérhetett a népszerű közösségi médiás felületre.
A Neokohn a törlés előtt mintegy 30 ezer követővel rendelkezett.
Már több mint 2 milliárd forintot költött eddig a Megafon csak a Facebookon. Deák Dániel, Bohár Dániel és Rákay Philip propagandatartalmainak népszerűsítésére szórták el a legtöbbet.
Beismerte a kormányközeli portál, hogy valótlan állításokkal tele jelent meg „Gyurcsányék kezén a Városháza! Ön tisztában volt ezekkel a nevekkel?” című, Prof. Dr. Szabó Zoltánt támadó videója. Törölték a tartalmat és helyreigazítást tettek közzé.
Az Európai Bizottság ma, csütörtökön hivatalos eljárást indított annak értékelése céljából, hogy a Facebook és az Instagram mögött álló Meta megsértette-e a digitális szolgáltatásokról szóló jogszabály rendelkezéseit a kiskorúak védelmével kapcsolatos kérdésekben.
Az Európai Bizottság megtévesztő reklámok és politikai hirdetések miatt vizsgálja a Facebookot és az Instagramot tulajdonló Metát, illetve kifogásolja a cég panaszkezelési rendszerét és az átláthatóság hiányát is.