
A magyar médiahelyzeten szörnyülködik az osztrák Die Presse
A Miként idomította, formálta Orbán a maga képére a médiát címmel megjelent cikk szerint Magyarország miniszterelnöke arra a médiára építi hatalmát, amelyik a kezéből eszik.
A Miként idomította, formálta Orbán a maga képére a médiát címmel megjelent cikk szerint Magyarország miniszterelnöke arra a médiára építi hatalmát, amelyik a kezéből eszik.
A médiahatóság szerint a cyberbullying az egyik leggyakoribb netes veszély, amellyel a gyermekek az online jelenlétük során találkozhatnak.
A Political Capital több mint száz olyan álprofilt azonosított egy vizsgálattal a Facebookon, amelyek mögött kormánypárti trollok állhatnak.
A féléves programra 20 fősnél kisebb szerkesztőséggel rendelkező, legfeljebb 4 éve indult, kizárólag kormányoktól függetlenül működő hírszolgáltatók jelentkezhetnek.
A firenzei European University Institute Médiapluralizmus és Médiaszabadság Központja idén is elkészítette éves jelentését. Az Európai Unió 27 tagállamában, valamint Albániában, Montenegróban, az Észak-macedón Köztársaságban, Szerbiában és Törökországban helyi kutatók bevonásával térképezték fel a médiaviszonyokat és a médiapluralizmust fenyegető kockázatokat. A többféle mutató alapján összeállított listán az uniós tagállamok között Magyarország abszolút sereghajtónak számít, az összes vizsgált ország közül pedig csupán Törökországban aggasztóbb a helyzet a média függetlenségét és sokszínűségét illetően. A jelentés készítői sürgős reformokat szorgalmaznak Magyarországon, ennek érdekében ajánlásokat is megfogalmaztak a magyar kormány számára.
Pénzügyi elemzők szerint 2025-től kezdve a bevételek tekintetében a streaming szolgáltatók lekörözik majd a lineáris tévéket.
A Mérték Médiaelemző Műhely a Medián Közvéleménykutatóval készített legfrissebb kutatása szerint már a jobboldaliak sem hiszik el a baloldali médiatúlsúlyról szóló kormányzati nyilatkozatokat. A kutatás több más érdekes megállapítást is tesz.
A gyerekek médiafogyasztása – és ezen belül a tévénézés – fontos szerepet tölt be a jövő generációjának formálásában. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) megbízásából 2022 őszén készült, a Media1-hez eljuttatott elemzésből kiderül: bár a tévé évről évre egyre kevesebb gyereket ért el egy átlagos napon, a nézett idő mégsem csökkent. Ráadásul sokan este is tévéznek.
A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság kilenc hazai hírműsort elemző tanulmányából több érdekesség is kiderül arról, milyen jellegű témákról esett szó leginkább a hazai híradókban, hírműsorokban, és az is, hogy hány perc jutott az egyes politikusokra.
Egy friss átfogó vizsgálat szerint sokszor teljesen követhetetlen, mire értik a környezettudatos vagy zöld kifejezéseket egyes termékeknél.