
Tényekről kampányol az RTL Híradó
Mintha nem is annyira burkoltan az RTL-esek az RTL Híradó új kampányában a TV2 Tények című műsorának is beszólnának.
Mintha nem is annyira burkoltan az RTL-esek az RTL Híradó új kampányában a TV2 Tények című műsorának is beszólnának.
Az Oxfordi Egyetemen működő Reuters Intézet idén is elkészítette a Digital News Report című jelentését, amely 46 ország, köztük Magyarország lakosságának megkérdezésével vizsgálta a legfontosabb tendenciákat a médiában.
Bognár Éva, a CEU Demokrácia Intézetének Média-, Adat- és Társadalomkutató Központjának kutatója volt a Media1 podcast- és rádióműsorának legutóbbi vendége, hogy átbeszéljük a Reuters Institute nemrég elkészült Digital News Report kutatásának eredményeit, amelyből sok érdekesség kiderült a hazai és a külföldi médiatrendekről, médiahasználati szokásokról és az egyes médiamárkák megítéléséről.
Elkészült a Digital News Report, melyből kiderül, mely médiumokat tartják a leghitelesebbnek a magyarok. A kutatás szerint a járvány miatt megnőtt az igény a megbízható hírekre, és nőtt az online médiatermékek olvasottsága, de a bevételeken ez nemigen látszott. A Telex rögtön előkelő helyen indított, miközben az Index megítélése jelentősen csökkent a tulajdonos- és szerkesztőségváltás után.
Az oxfordi egyetem médiaelemző intézetének legújabb, Magyarországra külön fejezetet szentelő, most megjelent éves jelentése szerint folytatódtak Magyarországon a támadások a demokratikus intézmények ellen, tovább nőtt a kormányzati kontroll a médiapiacon, és nem jutnak el a lakossághoz kritikus információk. A tanulmányból kiderül az is, milyen arányban hajlandók fizetni a tartalomért a magyarok és mit gondolnak az emberek a TV2-ről.