
Így áll a magyar reklámipar – Interjú Novák Péterrel, az MRSZ elnökével (2025.04.14.)
A Media1 podcast- és rádióműsorának vendége volt Novák Péter, a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) elnöke.

A Media1 podcast- és rádióműsorának vendége volt Novák Péter, a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) elnöke.

Az RTL együttműködést kötött Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter testvérének, Szijjártó Saroltának és sógorának, Őry Tamásnak az érdekeltségével, a MOTAM Kft.-vel. A lépés – mely kevesebb mit fél évvel az RTL Szijjártó Péterrel készült exkluzív interjúja után történt – újabb példája annak, hogyan fonódnak össze a NER-hez köthető szereplők az ország második legnagyobb kereskedelmi tévéjével is.

Új szintre lépett az Orbán-kormány médiaháborúja: az adófizetők pénzén, fizetett kampányt folytat a Szuverenitásvédelmi Hivatal a 444, a Telex és az Átlátszó, valamint több más médium ellen a közösségi médiában, például a YouTube-on. Lánczi Tamás, a hivatal vezetője arra próbálja rávenni az embereket, hogy ne támogassanak bizonyos médiumokat, mert azok úgymond átverik az olvasókat. Ács Dániel, a 444 oknyomozó újságírója szerint egészen abszurd, amit a kormányzat csinál.

A Magyar Péter, a Diákhitel Zrt. volt vezérigazgatója által kritizált minőségű és árazású kommunikációs munkákért ezúttal alsó hangon 174 millió forintot fizet a magyar állam a kormányközeli milliárdos cégeinek.

Az EU-t és Soros Györgyöt támadó kormányzati kampányokon és más propagandakommunikáción milliárdokat kaszáló, Balásy Gyula érdekeltségei közé tartozó Lounge Group szerint nem igaz, hogy túlárazták az államnak nyújtott szolgáltatásaikat vagy hogy más módon trükköznének. Szerintük az sem igaz, hogy nyomozás folyik ellenük. A Szabad Európát, mely nyilvánosságra hozta, hogy a cégcsoport milyen összegekért dolgozik az államnak, üzleti titok megsértésével vádolják Balásyék és közleményben fenyegetik a magyar média egy részét, akár büntetőeljárást is kilátásba helyezve egyes lapokkal szemben.

Lényegében stagnált 2023-ban az előző évhez képest az RTL Magyarország állami reklámbevételének volumene nominálisan, míg reálértéken nézve egyértelmű csökkenés történt a magas magyarországi infláció miatt.

A Második Reformkor javaslata szerint a jogerősen elveszített sajtó-helyreigazítási, valamint a rágalmazás vagy jóhírnév megsértése miatt indított perekkel arányosan kellene csökkenteni az érintett sajtótermékek és médiaszolgáltatók közpénzhez való hozzáférési lehetőségét.

2,8 milliárd forintra növelik az Államadósság Kezelő Központ kommunikációra fordítható keretösszegét.

A francia multi magyarországi leányválalata több mint 2 milliárdos osztalékot fizet a tulajdonosoknak.

Öt hónapjába telt az Átlátszónak, mire a Rogán Antal vezette Miniszterelnöki Kabinetirodával eljutott odáig, hogy megmutatták a portálnak, mennyit költöttek 2022-ben úgynevezett társadalmi célú reklámként futó kampányokra, és mely médiumokhoz kerültek a költések.