
Így áll a magyar reklámipar – Interjú Novák Péterrel, az MRSZ elnökével (2025.04.14.)
A Media1 podcast- és rádióműsorának vendége volt Novák Péter, a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) elnöke.

A Media1 podcast- és rádióműsorának vendége volt Novák Péter, a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) elnöke.

A TV2 hosszú idő után most először közölt adatot arról, mekkora az éves állami reklámbevétele. A csatorna médiaipari portálunkkal tett kivételt, így kiderült, mekkora közpénz jutott tavaly a TV2-nek és az RTL-nek állami reklámköltés formájában. Úgy tűnik, Magyar Péter a napokban erősen túlzó adatokat publikált a TV2-nél költött közpénzekről.

Az RTL együttműködést kötött Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter testvérének, Szijjártó Saroltának és sógorának, Őry Tamásnak az érdekeltségével, a MOTAM Kft.-vel. A lépés – mely kevesebb mit fél évvel az RTL Szijjártó Péterrel készült exkluzív interjúja után történt – újabb példája annak, hogyan fonódnak össze a NER-hez köthető szereplők az ország második legnagyobb kereskedelmi tévéjével is.

Vaszily Miklós, a TV2 Csoport elnök-vezérigazgatója egy interjúban elmondta: az iparági pletykák ellenére nem számolnak az RTL magyarországi kivonulásával. A beszélgetésben kitért a TV2 külföldi terjeszkedésének megakadására, elmondta a véleményét a sporttartalmak előfizetéses streamingre tereléséről, de szóba került az Index és a bezárt Pesti TV is.

Új szintre lépett az Orbán-kormány médiaháborúja: az adófizetők pénzén, fizetett kampányt folytat a Szuverenitásvédelmi Hivatal a 444, a Telex és az Átlátszó, valamint több más médium ellen a közösségi médiában, például a YouTube-on. Lánczi Tamás, a hivatal vezetője arra próbálja rávenni az embereket, hogy ne támogassanak bizonyos médiumokat, mert azok úgymond átverik az olvasókat. Ács Dániel, a 444 oknyomozó újságírója szerint egészen abszurd, amit a kormányzat csinál.

A Magyar Hang kiadója, az Alhambra Press Bt. és egy másik, egyelőre névtelenséget kérő hazai médiavállalkozás hétfőn reggel panaszt nyújtott be az Európai Bizottságnál tiltott állami támogatás miatt a magyar reklámpiacon lévő anomáliákkal, a kormányközeli médiumoknak juttatott jelentős állami reklámpénzek összefüggésben.

A Magyar Péter, a Diákhitel Zrt. volt vezérigazgatója által kritizált minőségű és árazású kommunikációs munkákért ezúttal alsó hangon 174 millió forintot fizet a magyar állam a kormányközeli milliárdos cégeinek.

Könnyen lehet, hogy a NER-kedvenc médiavállalkozóra bízza végül az állam a korrupcióellenes harc fontosságának kommunikációját.

A NER-kedvenc Balásy Gyula tulajdonos a New Land Media Kft.-ben és a Lounge Design Kft.-ben is új operatív vezetőket nevezett ki maga mellé. Egyikük az elmúlt hat évben közel 5 milliárd forint osztalékot vett ki a szintén Balásynak dolgozó cégéből.

Rogán Antal márciusban 17,6 százalékos áremelést engedélyezett a propagandaminisztérium fő beszállítóinak, azaz Balásy Gyula cégeinek. Mint emlékezetes, Magyar Péter éppen e cégeket vádolta meg közéleti színre lépésekor azzal, hogy eleve túlárazzák a kampányaikat. Két hete pedig arról számoltunk be, hogy már a rendőrség is nyomoz a szóban forgó állami kommunikációs szerződések ügyében.