
Érkezik az új, 0 százalékos áfakulcs a napilapok számára
2024 elejétől 0 százalék lesz a napilapok általános forgalmi adója. A Magyar Lapkiadók Egyesülete kezdeményezte az adócsökkentést.

2024 elejétől 0 százalék lesz a napilapok általános forgalmi adója. A Magyar Lapkiadók Egyesülete kezdeményezte az adócsökkentést.

Eredményesnek bizonyult a reklámipar lobbija Rogán Antalnál, marad 0% a médiaipar különadója a jövő évben.

A Magyar Reklámszövetség a reklám- és médiaipari vállalkozásokat képviselve egyeztetéseket kezdeményezett a kormánnyal. Az MRSZ azt javasolta, hogy legalább újabb egy évvel, azaz 2025. január 1-jéig hosszabbítsák meg a reklámadó 2024. január 1-jéig tartó felfüggesztését.

A kormány már tavaly is be akarta vezetni újra a reklámadót, de akkor még meghosszabbították egy évvel az adónem 0 százalékos kulcsát.

A kormánypárti képviselők törvényjavaslata a napilapok áfájának 0 százalékra történő leszállítására a megyei napilapok, a Nemzeti Sport, a Magyar Nemzet és a Bors mellett a Blikket és a Népszavát segíti csak.

Bár a ma, szerdán benyújtott javaslatot még a parlamentnek el kell fogadnia, de már szinte biztosra vehető, hogy a korábbi bejelentés ellenére mégsem tér vissza a reklám- és médiaipart sújtó különadó 2023-tól.

A szakmai szervezetek közleményben fejezték ki örömüket, hogy a kormány 2022-ig felfüggeszti a kommunikációs iparágat 2014 óta sújtó reklámadót, melynek mértéke 0 százalék lesz.