marketingstratégia, marketing

Marketing módszerek, amelyeket ideje elfelejtened 2022-ben (x)

Az újévi tervezés és a 2022-es marketingstratégiád összeállítása előtt érdemes megállnod egy pillanatra és megnézned, hogyan változott a piac az utóbbi években és milyen marketing megoldások jellemzik a legsikeresebb vállalkozásokat.

Bizonyára a Te iparágadnak is megvannak a saját jól bevált módszerei, azonban a trendek változásával az egyes módszerek hatékonysága is változik – ami tegnap jól működött, nem biztos, hogy holnap is bevételt termel.

Milyen irányt vesznek a 2022-es marketing trendek?

A 2021-es év több szempontból is rámutatott arra, hogy sosem szabad egy platformra építeni a vállalkozásod sikereit. Mindenki emlékszik rá, hogy tavaly kétszer is leállt a Facebook, ami majdnem a pánikig kergette a felhasználókat, viszont azt már kevesebben vették észre, hogy a Google is produkált hasonlót. Ezek az esetek amellett, hogy bosszantóak, sokak számára adhattak egy-egy kisebb vagy éppen nagyobb pofont, attól függően, hogy ki mennyire épít(ett) csak ezekre a módszerekre.

A közösségi média ereje ugyan jelentős, de elég egy összeomlás, és máris napokig áll a céged marketingje. A tanulság az, hogy az erő az összetettségben és az együttműködésben rejlik. A Facebook, Instagram, Tiktok, Pinterest, vagy Twitter profilok mellett használj olyan stabil, jól működő megoldásokat, mint a linképítés vagy egy jól automatizált hírlevél rendszer. Az egyes platformokat pedig támogasd egymással: a TikTok például tökéletesen jól működő felület a Podcasted vagy a Youtube-csatornád beharangozására.

A kulcsszóra optimalizált blogcikkeid pedig alkalmasak arra, hogy hírlevél feliratkozó formon keresztül listát építhess azokból a felhasználókból, akik érdeklődnek a terméked vagy szolgáltatásod iránt. Az egyes marketingcsatornákkal ne külön-külön, hanem rendszer szinten kell tervezned ahhoz, hogy ki tudd használni a bennük rejlő lehetőségeket.

Mely módszereket érdemes inkább elfelejtened 2022-ben?

A trendek ismerete mellett a jól működő marketingstratégia része, hogy tisztában legyünk azzal, hogy mit NE tegyünk, mivel az online marketing esetében már nem teljesen igaz, hogy a negatív reklám is reklám – ugyanis egy rossz döntéssel nagyot árthatsz a kampányaidnak. Mutatjuk, hogy milyen hibákat ne kövess el inkább az idei marketingedben.

Célközönség (nem) ismerete

Az egyik legnagyobb hiba, amit elkövethetsz, ha nem tudod, hogy a közösségi médiában, az emailjeidben és a weboldaladon pontosan kit szólítasz meg. Ez nem újkeletű hiba, és nem csupán ebben az évben aktuális, viszont bármilyen évet is írunk, fontos hangsúlyozni, hogy a célközönséged ismerete nélkül kizárt, hogy hatékony és sikeres lesz a marketingstratégiád.

A keresőmotorok figyelmen kívül hagyása

Becslések szerint a digitális élmények közel 90%-a a keresőmotorokkal kezdődik. Ez is jól mutatja, hogy a keresőoptimalizálás rendkívül fontos a modern marketingben. Éppen ezért lenne hiba ezt a módszert kihagynod, amikor naponta jelennek meg újabb tartalmak és blogcikkek a világhálón, melyekkel csak úgy veheted fel a versenyt, ha megfelelő SEO technikákkal az élre törsz a keresőkben. A weboldalad keresőoptimalizálása és a linképítés, illetve a kereső- és olvasóbarát tartalmak szerves részét adják a megtérülő online marketingnek.

Fizetett hirdetések túlértékelése

A jól optimalizált fizetett hirdetések indítása bármelyik platformon jól működik és eléri a célközönséged, de önállóan a legtöbb esetben kevésnek bizonyul. Nem beszélve arról, hogy folyamatos anyagi ráfordítás nélkül nem fog a céljaidért dolgozni. Érdemes megvizsgálnod, hogy a fizetett hirdetések kényelme mellett milyen más lehetőségek vannak még, amelyek stabilabb alapokat adnak a marketingstratégiádnak.

Az új is működhet jól

Ahogy a bevezetőben is említettük, tudjuk, hogy sok cégnek megvannak a jól bevált módszerei, amiből nehezen engednek. Nos, a jó hír, hogy nem is fontos elengedni ezeket, viszont érdemes nyitottnak lenni az újra. A TikTok előretörése az utóbbi év nagy meglepetése volt, népszerűsége és növekedése pedig jelenleg is töretlen. Ugyan még mindig a Z generáció szórakoztató platformjaként él a köztudatban, érdemes elgondolkodnod a benne rejlő marketing lehetőségekről is. Vajon a célcsoportod jelen van ezen a platformon? Aktívan használja az alkalmazást? Ha a válaszod igen, akkor ideje Neked is megjelenned a terepen!

A közösség ereje

Azt már elfogadtuk, hogy a weboldal mellett minden vállalkozásnak szüksége van Facebook, és sok esetben Instagram, Pinterest és LinkedIn profilra is. Azonban arra csak 2021 történései mutattak rá, hogy mennyire fontos az oldalak mellett a közösségépítés is. 2022-ben folytatódik ez a trend, hiszen új vásárlókat szerezni sokkal költségesebb, mint a meglévők bizalmát és vásárlási szándékát elmélyíteni.

A közösségépítés két fő eszköze a hírlevélre való feliratkoztatás, illetve a közösségi oldalakon szerveződő csoportok üzemeltetése. Két külön metódus azonos céllal, mely bizalmat és hűséget alakít ki az ügyfeleidben. Szegmenstől függően eltérő tematikával adhatsz a „csapatod tagjainak” tudást, ezzel megoldást a problémáikra. Iránymutatást, vagy egy teret, ahol egymás között oldják meg a felmerülő kérdéseket a te szaktudásodra alapozva. Bár mindkettő folyamatos jelenlétet igényel, de hosszútávon megtérül.

(x)

Ne maradjon le a híreinkről, iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!

Mielőtt távozna...

Kérje ingyenesen napi hírlevelünket és naponta elküldjük e-mail fiókjába a legfrissebb híreinket!

Adatvédelmi beállítások