A Kreatív 2022-től a PR Toplista mintájára három újabb, a márkakommunikáció fennmaradó területeit teljesen lefedő ügynökségi listát indít reklámügynökségek, rendezvényügynökségek és dizájncégek számára – írja a kreativ.hu.
A lap azt ígéri, hogy az Apex név alá bekerülő rangsorokat egységes, arányos, egymással is összehasonlítható módon alkotja meg. Nem területenként ítélik oda az év megbízója díját, hanem a három lista összesített eredménye alapján közölnek egy negyedik, Brand (márka) rangsort is.
A listákat és számítási módjukat részletesen is ismerteti a következő napokban a lap. A reklámügynökségi listánál a PR Toplista bevett módszerét veszik alapul, azaz a különböző versenyek elismertségük, népszerűségük szerint eltérő súllyal szerepelnek, emellett automatikusan plusz pontokkal is jutalmazzák a minél több különböző kampánnyal szerzett pontokat.
A járványhelyzetre való tekintettel az Event Toplista indítása a lap szerint kissé korai, de fontosnak érezték, hogy már most bevegyék az új kategóriák közé. Ezzel szeretnék ösztönözni a rendezvényekkel foglakozó cégeket, hogy amíg a korlátozásokon nem lazítanak, addig online vagy hibrid eseményeket rendezzenek, később pedig minél gyorsabban tudjanak díjesélyes projektekbe kezdeni az offline térben is.
A Design Toplista a szaporodó design és UX díjak közti különbségtételt lehetővé tevő eszköz lesz, míg a Brand lista újszerűségét a három rokon területről érkező pontok mellett az adja, hogy csupán kereskedelmi márkákat listáznak rajta.

Az Apex-listák indulásával egyidőben a Kreatív megszünteti részvételét a korábbi, Magyarországi Kommunikációs Ügynökségével (MAKSZ) közös reklámügynökségi rangsorban, az M+ Listában, amely a pandémia miatt legutóbb 2020 elején jelent meg.
További hírek olvashatók a Media1.hu-n!