Thierry Guillon-Verne, a METRO korábbi horvátországi vezérigazgatója lett a METRO Magyarország új vezérigazgatója. A hazai vezérigazgatói posztot 7 évig eddig betöltő vezérigazgató, Horváth Imre mostantól a horvátországi METRO irányítását veszi át, vagyis lényegében helyet cserél egymással a horvát és a magyar vezető.
A vállalat közölte: a vezetői átszervezés a METRO vállalatirányítási és stratégiai működésének rendszeres része, melynek során az igazgatók az egyes régiókban szerzett tapasztalataikkal fejleszteni és bővíteni tudják a vállalat hálózatán belüli egységeket.
A METRO Magyarország irányítását átvevő Thierry Guillon-Verne 2010 óta dolgozik a vállalatcsoportnál. 2010 és 2013 között a Reál romániai kereskedelmi igazgatói pozícióját töltötte be, majd 2013-ban a Reál Németországnál kapott marketing stratégiai igazgatói, később üzemeltetési igazgatói kinevezést. Korábban 11 évig dolgozott a Franciaországban alapított Carrefour Groupnál, Európa második legnagyobb áruházláncánál.
Thierry Guillon-Verne a cégen belül számos országban töltött be igazgatói pozíciót, Franciaországban a stratégiai csoport igazgatójaként, Dél-Koreában áruházigazgatóként és a non-food terület igazgatójaként, Malajziában friss termékekért felelős igazgatóként, Szingapúrban operatív igazgatóként, Thaiföldön pedig merchandise igazgatóként dolgozott – áll a vállalat közleményében.
Az új magyarországi vezérigazgató érkezése kapcsán elmondta: „Az egyik legfontosabb küldetésemnek azt tekintem, hogy a vállalat központi stratégiai céljai szerint tovább erősítem a METRO piacvezető pozícióját a HoReCa területen belül.” Hozzátette, új digitális megoldások bevezetésével kívánják segíteni az áruházakban a legmagasabb szintű ügyfélkiszolgálást és a kiszállítási szolgáltatásokat. Az új vezető az áruválaszték kialakítása, bővítése tekintetében különös hangsúly helyez majd azokra a termékcsoportokra, mint például a friss hal és hús, borkínálat, a zöldség kategória, valamint a gasztro- és konyhai eszközök kategóriája.
A METRO a vezérigazgató kinevezésével a járvány gazdasági következményeit hatékony cégfejlesztési megoldásokkal kívánja feloldani. A vezérigazgató kiemelkedően fontosnak tartja, hogy a vezető kereskedelmi vállalatok gyorsan és hatékonyan reagáljanak a nehezebb időszakokban, és partnerként támogassák ügyfeleiket szolgáltatások, termékek, berendezések, szakmai tanácsadás és digitális eszközök révén.