Sneakerness Budapest 2025

Dupla hype Budapesten: óriási érdeklődés a Sneakernessen és a HypeWise-on

Annak ellenére, hogy a sneaker resell piac mélyrepülésben van, és az európai események számára nagy kihívás a fiatalok elérése, Trunk Tamás sneaker kultúrára fókuszáló rendezvénye idén is hatalmas érdeklődés mellett zajlott, ezúttal új helyszínen, az MTK Sportparkban. A rendezvény előtt egy nappal került sor a HypeWise Budapest nemzetközi jövő és újgenerációs márkaépítési konferenciára is, szintén Trunk Tamás szervezésében, ugyancsak nagy érdeklődés mellett, a MÜPA-ban. Mindkét rendezvényre a Media1 médiatámogatásával került sor.

Több mint 6.800 látogató vett részt az idei Sneakerness Budapest rendezvényen az MTK Sportparkban, hogy közösen ünnepeljék a street kultúrát, valamint felderítsék a különleges, új és vintage cipők kínálatát, belelássanak a sneaker világ trendjeibe – mondta el a Media1-nek Trunk Tamás, a Dablty néven is ismert fiatal főszervező.

A rendezvény külföldről is nagy figyelmet kapott, sok előadó és kiállító a határokon túlról érkezett a magyar fővárosba, ahol két napon át teljes időben pörgött a Culture Street színpadja a Continest színpadon. Ikonikus pillanatok zajlottak. Bihari Ádám, a klasszikus divat stílustanácsadója és HazeTomika új generációs rapper és designer együtt voltak a színpadon, de AKC Misi, Metzker Viki, Beton Hofi, Nagy Emma, Grasa, DJ Peppino, és fiatal és idősebb generációs nézők és sneaker rajongók is megfordultak a Sneakernessen. A Chrono24 nemzetközi luxusóra platform a budapesti eseményen a VIP részben volt jelen, ahol csatlakoztak a Sordeo x Sean Wotherspoon limitált kollekcióhoz.

„Boldog vagyok, hogy idén az új generációs rap képviselői, és komoly, zseniális magyar előadók egyaránt itt voltak: Jaber, Mollywood, HazeTomika, Dolion, Sayso, Batboy, Don1ka szombaton és vasárnap együtt zenéltek” – mondta Dablty.

Sneakerness Budapest 2025
Sneakerness Budapest 2025

„A most droppoló nemzetközi high fashion boot, bakancs / cipő márkámmal a WhyWeDream-mel pedig a rendezvényhez kapcsolódóan is lett egy ötletem, és a Continest magyar konténergyártó, régi kedves partnerem megvalósította a keretfeltételeket. Egy, a helyszínen felállított konténerben, a WhyWeDream Recordsban együtt zenélt a magyar new gen zenei világ, a stúdió házigazdája BennieMadeThisone volt, aki a stúdióban nyomta a beateket és sokan csak kívülről nézték, sokan fel is vettek egy-két verzét az átmeneti stúdió konténerben. Ezzel szeretném a new gen hiphop kultúrát is támogatni. Foglalkozom a projekt folytatásával, hogy legyen egy hely, ahol felvehetnek, zenélhetnek olyanok, akik esetleg nem engedhetik meg maguknak a stúdióbérlést, vagy akik csak részesei akarnak lenni a vibe-nak, és nézőként akarnak ott lenni” – tette hozzá Trunk Tamás.

A sport tényleg minden mennyiségben jelen volt az eseményen: volt kosárlabda, futóteszt és gördeszka. A Sportoló Nemzet teljes parkour pályával érkezett, így ennek is köszönhetően találkozott a sport és a sportcipők kultúrájának világa.

Trunk Tamás elmondta: bár a rendezvény véget ért, 2026-ban újra készül valamilyen nagyszabású nemzetközi eseménnyel a street, a hype és a vintage kultúra barátainak.

Már egy nappal korábban kezdetét vette a vibe: HypeWise konferencia

A sneaker rendezvényt idén egy másik rendezvény is megelőzte, előző nap tartották ugyanis a Hypewise Budapest nevű nemzetközi jövő és újgenerációs márkaépítési konferenciát neves nemzetközi előadókkal a MÜPA-ban.

A Lounge Group partnerségével, a Libri, a Kunsági Borvidék, a Media1, az olasz NOVE25 és a Telekom támogatásával került sor a nemzetközi élményekkel teli, színes konferencia-előadásokból álló napra. A rendezvényt ugyancsak Trunk Tamás szervezte, aki fiatal kora ellenére, 2018 óta ad elő nemzetközi konferenciákon Európa szerte.

„Azt a típusú laza, otthonos, emelkedett nemzetközi vibe-ot szerettem volna megmutatni Magyarországon, amit átélek évek óta külföldön előadások és konferencia látogatások során. A tudás igazi slow fine dining élményt hozhat, és ilyen élményekkel teli állapotban olyan asszociációkat is át tudunk élni gondolkodás közben, ami segít szabadon gondolkodni a saját márkánk építése során. Röviden tehát a HypeWise célja: kibújni a napi megszokott gondolkodási sablonokból, új gondolkodási mintákat, vizuális élményeket átélni, és status quo-t megkérdőjelező gondolatokat, élményeket gyűjteni” – mondta el Trunk Tamás, aki maga is az egyik előadója volt a MÜPA üvegtermében megtartott rendezvénynek.

Hypewise Budapest 2025
Hypewise Budapest 2025

„A jövőben minden évben 10 előadót szeretnék elhozni Magyarországra, a THE TEN tagjait. 10 statement mondatot szeretnék segítségükkel igazolni, megcáfolni, körüljárni. A speakerek részben igazi régi szakmai barátaim, de természetesen új szakmai kapcsolatoknak is van helye a friends and family körben” – tette hozzá Trunk Tamás.

A konferencia szervezője a gondolkodói kötelék erősítésére, az olasz NOVE25-tel együttműködésben közös THE TEN friends and Family ajándékgyűrűt talált ki, amelyet minden előadó megkapott az előadása után.

HypeWise Budapest
HypeWise Budapest

Az idei Hypewise előadói között volt Kei Shimada űrszakértő, innovátor, aki arról beszélt, hogyan lehetne átvinni a különböző szubkultúrákat az űrbe, illetve milyen forradalmi változásokat hozna a márkák életébe, ha még inkább elterjednek az űrutazások.

HypeWise Budapest 2025:  Kei Shimada és Trunk Tamás
HypeWise Budapest 2025:  Kei Shimada és Trunk Tamás

A konferencia egyik kiemelt előadója volt Stefanie Winkler-Schloffer, az osztrák A1 marketingkommunikációs igazgatója is, aki arról beszélt, hogyan alakították át a márkát, hogyan jobban megfeleljen a fiatalok igényeinek.

Előadott Sean Wotherspoon, a VESPA, a PORSCHE kollaborációs partnere, a GAP vintage kurátora évtizedes, prémium márkákat érintő márkasztorikkal kapcsolatos véleményét, tapasztalatát osztotta meg.

Niko Backspin, a német hip-hop és streetszubkultúra alapító tagja a vállalatok és kultúrák találkozásáról beszélt. Herczeg Ágnes, a Kunsági Borvidék tanácsadójaként a hagyomány, az innováció és új generációk elérésével kapcsolatos tapasztalatokat osztotta meg. Farkas Levente András, az új generáció és kultúrák kapcsolatáról beszélt, míg Ferenczi Balázs, a CHRONO24 óra platform brand engagement vezetője az órakultúra és a nagy értékű prémium márkák márkaépítéséről mesélt. Trunk Tamás az újgenerációs márkaépítésről tartott angol nyelvű előadást.

A konferencia további érdekessége az volt, hogy a gyakorlatban is ki lehetett próbálni a Magyar Telekom mesterséges intelligenciás megoldását, a ConfAI-t, mely segített összefoglalni a különböző előadásokat és azok tanulságait, illetve az előadásokon elhangzottakkal kapcsolatban a résztvevők kérdéseket tehettek fel az AI-nak. Így ha valaki lemaradt volna valamelyik előadásról, vagy még jobban inspirálta a téma, akkor így a konferencia után is folytatni lehetett a gondolkodást.

Trunk Tamás elmondta: a HypeWise Budapest konferenciát 2026-ban is megrendezik majd.

Mindkét rendezvényre a Media1.hu médiapartnersége mellett került sor.

Még több hír érhető el a Media1-en. Megtalálhat minket Facebookon is. Feliratkozhat napi hírlevelünkre is.
Borító: Sneakerness Budapest 2025

Ne maradjon le a híreinkről, iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!

Mielőtt távozna...

Kérje ingyenesen napi hírlevelünket és naponta elküldjük e-mail fiókjába a legfrissebb híreinket!

Adatvédelmi beállítások