A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megvizsgálja, hogy a DIGI Távközlési és Szolgáltató Kft. (DIGI) a fogyasztók számára egyértelmű módon kommunikálta-e a 2023. január 1-jétől érvényes előfizetői-díjemeléssel, illetve a 2023 májusától alkalmazott díjkorrekcióval kapcsolatos feltételeket – jelentette be közleményében a GVH.
A DIGI január 1-jétől – az általános szerződési feltételek módosításával – előfizetői díjemelést vezetett be, májustól pedig díjkorrekciót alkalmazott. A GVH-hoz érkezett jelzések szerint 2022 novemberétől a cég a fogyasztók felé következetlen és ellentmondásos tájékoztatási gyakorlatot folytatott a díjemelés feltételeivel kapcsolatban. Ez alapján a GVH azt vélelmezi, hogy a távközlési cég kereskedelmi kommunikációja a fogyasztókban azt a benyomást kelthette, hogyha egy fogyasztó 2022. december 31-ig hűségszerződést kötött a távközlési céggel, akkor az előfizetési díjai a vállalt hűségidőszak alatt nem fognak emelkedni.
A GVH ezért megvizsgálja, hogy a DIGI tájékoztatási gyakorlata alkalmas lehetett-e arra, hogy a fogyasztókat olyan ügyleti döntés meghozatalára késztesse, amelyet egyébként nem hoztak volna meg.
Mindezek alapján a nemzeti versenyhatóság a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmának feltételezett megsértése miatt versenyfelügyeleti eljárást indított.
A GVH közleménye hangsúlyozza, a versenyfelügyeleti eljárás megindítása még nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás a jogsértést elkövette. Mint írják, az eljárás a tények tisztázására és ezen keresztül a feltételezett jogsértés bizonyítására irányul. Az eljárás lefolytatására biztosított időtartam három hónap, amely indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható.
Megújul a DIGI, a Vodafone Magyarország és az Antenna Hungária tévészolgáltatása
A Gazdasági Versenyhivatal közel 22 milliós bírságot szabott ki a Telekomra
Elérhetővé tette a DIGI a WIFI 6 szolgáltatást a teljes hálózatán
További hírek érhetők el a Media1.hu oldalon. Megtalálhat minket Facebookon is.