booking.com

Gyorsított ágazati vizsgálatot indított a GVH az online szállásfoglalási piacon

A nemzeti versenyhatóság azt vizsgálja, hogy sérülhetett-e a piaci verseny – többek között – a Booking szerződési- és szerződésteljesítési gyakorlata kapcsán, amelyről az utóbbi időben folyamatosan érkeznek panaszok a hatósághoz.
Mediamap közterületi médiafoglaló rendszer

Újjászületik a közterületi reklám

A MediaMap platformja megszünteti az Out-of-Home (OOH) piac legnagyobb akadályait: az áttekinthetetlenséget és a bonyolult foglalási folyamatokat. Felhasználóbarát térképes felületével, készletinformációival és aggregált kínálatával a kisebb és közepes vállalkozások versenyképes pozícióba kerülhetnek a fogyasztók figyelméért folytatott harcban. (x)

Tovább a részletekért »

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) gyorsított ágazati vizsgálatot indított az online szálláshelyfoglalás és a szálláshely-szolgáltatás hazai piacán, hogy feltárhassa és értékelhesse a szektorban jelenleg zajló folyamatokat. A GVH mai, csütörtöki, lapunknak küldött közleménye szerint a vizsgálat egyrészt kiterjed az online szálláshelyfoglalás magyarországi piacán uralkodó versenyviszonyok elemzésére, másrészt a piaci szereplők által a szállásadók irányába alkalmazott azon szerződéses feltételek és gyakorlatok vizsgálatára, melyek hatással lehetnek a szálláshelyek közötti versenyre.

A GVH-hoz érkező piaci információk alapján ugyanis a közelmúltban számos hazai szállásadó üzletmenetében komoly fennakadást okozott az, hogy az egyik legnagyobb online szállásközvetítő platform, a Booking.com olyan szerződéses feltételeket alkalmazott, illetve üzleti gyakorlatot folytatott velük szemben, amelyet más szállásadó partnerekkel szemben nem.

Az elmúlt időszakban lényegében minden napra jutott egy szállásadói jelzés a Booking fizetési gyakorlatával kapcsolatban: kevesebb mint egy hónap alatt 28 panasz érkezett a versenyhivatalhoz a szállásdíjak visszatartása miatt.

A GVH szerint így felmerülhet a gyanú, hogy sérült a szabad piaci verseny a szállásadók között, ami – különös figyelemmel a nyári szezonra – közvetlenül kihathatott a szállásfoglaló fogyasztókra is.

Évekkel ezelőtt többmilliárdos bírságra is volt már példa

Mint arról annak idején a Media1 is beszámolt, a GVH utoljára 2020-ban zárt le egy átfogó ágazati vizsgálatot a szálláshely-foglalás hazai piacán. Akkor egyszerre két népszerű szállásfoglaló platform módszereire érkezett panasz. Míg kettőjük közül a Szallas.hu együttműködött a hatósággal és összetett, önkéntes kötelezettségvállalással korrigálta a jogsértését, a Booking holland üzemeltetőjére a GVH 2,5 milliárd forintos bírságot szabott ki, amely minden idők legmagasabb hazai fogyasztóvédelmi típusú versenyhatósági bírságának számít.

A mostani gyorsított ágazati vizsgálat során a versenyhatóság többek között a piaci szereplőktől összegyűjtött – kötelező válaszadáson alapuló – információk elemzésével tárja fel a verseny torzulásának részletes okait, hogy megtehesse a szükséges lépéseket azok kiküszöbölésére.

Az információgyűjtés lezárultát és az adatok elemzését követően a GVH nyilvános jelentésben összegzi majd a gyorsított ágazati vizsgálat eredményeit. Ennek elkészítésére 30 napja van, amely indokolt esetben összesen kétszer 30 nappal meghosszabbítható.

A Gazdasági Versenyhivatal közel 22 milliós bírságot szabott ki a Telekomra

Figyelmeztetést kapott az ATV a Gazdasági Versenyhivataltól a Heti Napló nyereményjátéka miatt

Megtévesztette a fogyasztókat a Norbi Update a GVH szerint – bírságot kell fizetnie Schobertéknek

További hírek érhetők el a Media1.hu oldalon. Megtalálhat minket Facebookon is.

Borítókép: Unsplash

Ne maradjon le a híreinkről, iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!

Mielőtt távozna...

Kérje ingyenesen napi hírlevelünket és naponta elküldjük e-mail fiókjába a legfrissebb híreinket!

Adatvédelmi beállítások