irodai munka

Hogyan könnyíthető meg technikailag a NAV felé az adatszolgáltatás? (x)

Minden cégvezető tisztában van vele, hogy a NAV előírásainak sokszor nem könnyű megfelelni. Sokan még jelenleg is különféle, bonyolultabbnál bonyolultabb rendszereket és eljárásokat használnak ahhoz, hogy teljesíteni tudják kötelezettségeiket. 

Cikkünkben bemutatjuk, milyen egyszerűbb módja van az adóhatóságnak való megfelelésnek.

Adatszolgáltatás ERP rendszerrel

Egyre több cég változtat a működésén, és áll át a szigetszerűen széttagolt rendszerek használatáról az ERP alkalmazására. A D4S integrált vállalatirányítási szoftver segítségével ugyanis egy felületen mehetnek végbe az olyan munkafolyamatok, mint például a pénzügy, a beszerzés vagy éppen a raktárkezelés.

Szeparált számlázó program használata helyett tehát érdemes lehet a vállalat ERP-re való átállásakor a pénzügyi folyamatokat is a rendszerbe terelni, hiszen ez nagyban megkönnyíti majd kollégáink munkavégzését. Nem kell többé külön rendszerekből és Excel fájlokból összeollózni a kimutatásokhoz szükséges adatokat, hiszen egy platformon láthatnak majd a kollégák minden olyan adatot, amire a munkájuk elvégzéséhez szükség lehet. 

Hogyan működik a NAV felé történő adatszolgáltatás ERP-n keresztül?

A megfelelő működéshez arra van szükség, hogy a rendszer és az adóhatóság között közvetlen kapcsolat álljon fenn, hiszen csak ezáltal biztosított a különböző kötelezettségek teljesítése. 

A vállalatnak nincs más dolga, mint bejelentést tenni a NAV felé az adott számlázó program alkalmazásáról. Ebben kérhetjük az ERP szolgáltató segítségét is, de a kérvényt ilyenkor csak maga az ügyfél tudja benyújtani. Ha ez sikeresen megtörtént, élesíteni szükséges a NAV kapcsolatot a rendszerben. Ezt követően pedig már kezdetét is veheti az első számla kiállítása. 

Az átállás tehát egyáltalán nem mondható bonyolultnak, a fenti lépéseket pedig csak egyszer kell elvégeznünk. Első használatkor viszont kiemelten fontos, hogy a megfelelő beállításokat válasszuk, illetve hogy jó határidők kerüljenek beállításra. Érdemes az első alkalmakkor részletesen elolvasni az erről szóló tájékoztatót, hogy biztosan ne érjen bennünket meglepetés. 

Hogyan történik a számlák beküldése?

A vállalatirányítási rendszer használatának az előnye, hogy a kiállított számlák automatikusan továbbításra kerülnek a NAV felé is. Ennek köszönhetően egy lépésben elvégezhetjük a számlázást és az adatszolgáltatást is, ennek köszönhetően pedig időt spórolhatunk meg. 

Érdemes azt is figyelembe venni, hogy az automatizáció csökkenti az esetleges hibalehetőségek számát is. Nem kell attól tartani, hogy egy kollégánk elfelejti elvégezni az adatszolgáltatást, hiszen a rendszer nem fog hibázni. 

Egy ERP rendszer számtalan hasznos funkcióval bír, ráadásul egy platformon kezelhetünk a segítségével minden céges folyamatot. A számlázó rendszernek köszönhetően pedig már ezt a tevékenységet sem kell egy szeparált felületen elvégeznünk.

hirdetői tartalom (x)

Ne maradjon le a híreinkről, iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!

Mielőtt távozna...

Kérje ingyenesen napi hírlevelünket és naponta elküldjük e-mail fiókjába a legfrissebb híreinket!

Adatvédelmi beállítások