A MAKSZ tisztújító közgyűlésén úgy módosították a tagok a szervezet alapszabályát, hogy ezentúl 4 évre kapnak mandátumot az elnökség tagjai az eddigi 2 év helyett. A hosszabb megbízatást a kiszámítható, stabil építkezés biztosításával indokolták.
A közgyűlés immáron az új alapszabály alapján egybehangzóan újraválasztotta Blaskó Nikolett korábbi elnököt, valamint Mező László és Varga Gábor alelnököket.
Blaskó Nikolett, az újraválasztott elnök megköszönve a bizalmat, elnöki beszámolójában arról számolt be, hogy az új elnökség felállásával, a szervezeti struktúra átalakításával, a munkacsoportok felállításával, valamint a MAKSZ anyagi helyzetének megerősítésével 2022/23-as periódus az alapozás időszaka volt. 2024-től az építkezés időszaka következik, egy stabil, mandátumában meghosszabbított elnökség az új főtitkár támogatásával még erőteljesebben, új programok indításával tudja megvalósítani a MAKSZ hitvallását, hogy a szakmáért tenni akaró ügynökségek legjava együtt jövőtállóvá és fenntarthatóvá tegye a kommunikációs iparágat. Fontos lépés a két szekció még erősebb szakmai összefogása, amely további utakat nyit meg a MAKSZ szakmai erejében lévő potenciál kiaknázására.

A megújulással járó megnövekedett feladatok és működési költségek fedezésére előterjesztett tagdíjreformot szintén egyhangúlag fogadta el a közgyűlés.
Az elnöki beszámoló kitért arra, hogy a szövetség tagjai és az iparág érdekében folyamatossá vált az együttműködés a szakmai társszervezetekkel, azaz az MMSZ-szel (Magyar Marketing Szövetség), az MRSZ-szel (Magyar Reklámszövetség), az ÖRT-vel (Önszabályozó Reklám-testület) és a DIMSZ-szel (Adatvezérelt Marketing Szövetség) és az IAA-val (International Advertising Association). A MAKSZ képviseletében Blaskó Nikolett elnök idén nyáron 8 év kihagyás után újraélesztette az Elnökök Reggelije formátumot, ami rendszeres fórumként köti össze a szakszövetségek vezetőit további együttműködési területeket keresve.
Mező László, a médiaszekció elnökeként beszámolt arról, hogy a szekciója összehangolt, aktív érdekképviseleti munkát végzett. Az idei év során nagy erőfeszítéseket tettek a működési normák és szabályok, a hr, a kommunikáció, a tenderezés, a közös beszerzések szabályozásában, az irányelvek lefektetésében, az iparági szakértőkkel történő egyeztetések megkezdésében. A meghatározott célokban elért eredmények tovább erősítik a szekció egységét és sikeres együttműködését, ezáltal sikerült megerősíteni a szekció és rajta keresztül a MAKSZ szakértői pozícióját.
Varga Gábor, a non-média szekció elnöke kiemelte, hogy az elmúlt két évben jelentős eredményeket értek el: idén a KRU (a MAKSZ utánpótlásprogramja) zászlóshajója, a Young Cannes Lion előválogatójának összes kategóriagyőztese elutazhatott Cannes-ba, nagy érdeklődéssel és teltházzal zajlott a Portfolio Day; 2024-ben pedig minden korábbinál erősebb és gazdagabb formában folytatódik az utánpótlás erősítése, meglévő és új programokkal. Az elnök elmondta, hogy a MAKSZ M-lista munkacsoportnak sikerült a tavalyi év során szakmai egységre jutni a Kreatívval megoldani a „Lista kérdést”, a lappal kötött megegyezés keretében létrejött az első közös digitális szakmai verseny, a Pixel Perfect Awards.
Leköszön az eddigi főtitkár
A MAKSZ operatív irányításában változás lesz: Bende Bori december végével saját kérésére, közös megegyezéssel lemond főtitkári megbízatásáról és 2024 január 1-jétől projekt alapú megbízás keretében fogja ellátni elsősorban az Arany Penge kreatív fesztivál teljes előkészítését, lebonyolítását, valamint a MAKSZ utánpótlás programjának, a KRU-nak a leszervezését. „Bori évtizedek óta a MAKSZ szíve, lelke volt; ezúton is óriási köszönet és hála mindenért, amit a MAKSZ-ért, értünk, az iparágért tett” – búcsúztatta a közgyűlésen Blaskó Nikolett.
A MAKSZ új főtitkára 2024. január elsejétől Csizmadia Diána lesz, aki 2023 negyedik negyedévétől már bekapcsolódott a folyamatban lévő projektekbe és közösen dolgozott az eddigi főtitkárral, Bende Borival.

Csizmadia Diána 2001. és 2023. január között a IPG Mediabrands különböző ügynökségeinél szerzett jelentős médiaügynökségi tapasztalatot, az utolsó években az Initiative, majd a UM operatív vezetőjeként felelt az ügyfélkapcsolati és szakmai területért, szervezet- és szolgáltatásfejlesztésért, tendermenedzsmentért.
„Több mint 21 év médiaügynökségi múlttal és évtizedes vezetői tapasztalattal a hátam mögött tudatosan döntöttem úgy, hogy az üzleti frontvonalból ellépve a szakma szolgálatába állítom a megszerzett tudásom és tapasztalatom. Mélyen hiszek az ügynökségi szaktudás piacformáló erejében, az új generációknak is vonzó többdimenziós ajánlatában, a valódi partneri viszony multiplikáló képességében, de abban is, hogy a szakmának együtt kell dolgoznia azért, hogy ez általánosan elfogadott legyen. Egy különösen volatilis időszakban kell megtalálni a választ a kihívásokra, egy különösen bizonytalan időszakban kell jövőállóvá válni. A közös célunk mindehhez, hogy a MAKSZ az egész kommunikációs ügynökségi szcénát képviselő és összekötő modern és aktív szövetség legyen; erős kapcsolatokkal az ökoszisztéma minden szereplőjével. Megtisztelő és nagy örömmel tölt el, hogy egy ambiciózus és elhivatott tagság bízott meg a szövetségi munka következő szintre emelésével” – nyilatkozta Csizmadia Diána.
Új tagok az elnökségi és felügyelőbizottsági tagok
A közgyűlés megválasztotta új elnökségét és felügyelő bizottságát, két új tag kezdi meg a munkát: a non-média szekció új elnökségi tagja Csurgó Balázs, a Havas Group Hungary ügyvezető igazgatója, a felügyelőbizottságba pedig Péntek Tamás, a Dentsu pénzügyi igazgatója csatlakozik.
A következő négy évben 13 fős elnökséggel, 1 fő tanácsnokkal és 3 fős felügyelőbizottsággal dolgozik a szervezet:
- Blaskó Nikolett MAKSZ elnök CEO (ACG)
- Mező László MAKSZ alelnök, médiaszekció elnök CEO (Mediacom)
- Varga Gábor MAKSZ alelnök, non-media szekció elnök, Chief Client Officer (Publicis Groupe Hungary)
- Bölcs Ádám MAKSZ non-media elnökségi tag, ügyvezető igazgató (Well)
- Csurgó Balázs MAKSZ non-media elnökségi tag, ügyvezető igazgató (Havas Group Hungary)
- Galácz Karolina MAKSZ non-media elnökségi tag, Executive Creative Director (VML)
- Horváth Rita MAKSZ médiaszekció elnökségi tag, Chief Media Officer (Publicis Groupe Hungary)
- Kubicskó András MAKSZ non-media elnökségi tag, ügyvezető igazgató (McCann Erickson)
- Marosi Gergő MAKSZ non-media elnökségi tag, Chief Creative Officer (Mito)
- Radácsi Pál MAKSZ non-media elnökségi tag, ügyvezető igazgató (BoEvent)
- Szabó Edina MAKSZ médiaszekció elnökségi tag, managing director (OMD)
- Szerényi Zsuzsanna MAKSZ non-media elnökségi tag, Chief Executive Officer (Greenroom)
- Vaszary Ádám MAKSZ non-media elnökségi tag, managing director (Positive Adamsky)
- Dr. Megyer Örs tanácsnok
- Antalffy Zoltán Felügyelő Bizottság tagja pénzügyi és operatív igazgató (Café Reklám)
- Elek Annamária Felügyelő Bizottság tagja CFO (Mindshare)
- Péntek Tamás Felügyelő Bizottság tagja Chief Financial Officer (Dentsu)
A megnövekedett taglétszám és szakmai programok ellátása érdekében a főtitkár mellett a jövőben további két fő projektmenedzserrel bővül a MAKSZ titkársága.
További hírek érhetők el a Media1.hu oldalon. Megtalálhat minket Facebookon, és feliratkozhat napi hírlevelünkre is!