Vasárnap parlamenti választásokat tartanak Szerbiában, ez az első olyan választás ott, ahol igazán nagy súlyt kapnak a közösségi médiában vásárolt hirdetések. A Telex szerint 760 millió forintnyi pénzt hirdettek el a szerb pártok, politikusok. Ezek között a listát az elnök Aleksandar Vučić oldala vezeti, aki pártját, a Szerb Haladó Pártot (SNS) reklámozza. Ez az oldal 23 millió forintot költött az elmúlt 30 napban.
Ami viszont egészen meglepő, hogy a második legnagyobb költő nem az épp összeállt ellenzék, hanem a Vajdasági Magyar Szövetség (VMSZ). Több politikusuk is van, akiknek az oldalain 12 millió forintnyi hirdetési pénz ment, ezeket pedig kivétel nélkül a Vajdaságra, azon belül is 50-100 ezres közösségre targetálták, ami ekkora csoportra egészen elképesztő hirdetésáradatot jelent.
De nem csak Szerbiában születnek a vajdasági magyarokat targetáló tartalmak. A Megafonnál például Bohár Dániel fideszes megmondóember a saját feleségét is bevonta abba a videóba, amivel a VMSZ-nek kampányol.
Másodfokon is pert nyert Farkasházy Tivadar a Fidesz-közeli médiaóriás ellen
Szájbak@kilná olvasóját a kormánypárti Megafon csapatának tagja, akit még Bohár Dániel is felköszönt