November 21-én, kedden ünneplik világszerte a televíziózás világnapját. Ilyenkor a tévé mint médium határtalan és összetartó jellegére hívják fel világszerte televíziós reklámszpotok segítségével a figyelmet.
Az ENSZ (Egyesült Nemzetek Szervezete) 1996 decemberében nyilvánította november 21-ét a Televíziózás Világnapjává, emlékezve arra a dátumra, amikor 1996-ban megtartották az első Televíziós Világfórumot. Az ENSZ által kezdeményezett, évente ismétlődő világnap idei alkalmából a műsorszolgáltatók és internetes tartalomszolgáltatók világszerte 30 másodperces reklámfilmet tesznek közzé.
Magyarország idén is csatlakozik, magyarul is látható lesz
Csakúgy mint a korábbi évek során hasonló alkalmakkor, az idei tévés szpotot is lefordították magyar nyelvre.
A kisfilmet a Paramount csatornái (Comedy Central, Comedy Central Family) már most közzétették a Facebook-oldalukon, holnap pedig – mint azt Tóth Csabától, a MEME elnökétől a Media1 telefonon megtudta – a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete (MEME) tagsággal rendelkező valamennyi tévés médiaszolgáltató is közzéteszi.
Mivel az Egészségügyi Világszervezet információi azt mutatják, hogy a Föld népességének megközelítőleg 20 százaléka szenved halláskárosodástól és több mint 29 százalékuk látási nehézségekkel, a félperces szpot kiemelt figyelmet fordít arra, hogy a televíziózás minél elérhetőbb legyen, ugyanis a tájékozódás és az önfeledt szórakozás látás- és hallásminőségtől függetlenül egyaránt fontos mindenki számára.
Íme a szpot eredeti, angol nyelvű változatban is.
További hírek érhetők el a Media1.hu oldalon. Megtalálhat minket Facebookon is