Az egykor Twitter néven futó X-et egyre több nagyvállalat bojkottálja, de mellettük az Európai Bizottság is bejelentette, felfüggeszti a hirdetéseket a felületen, ugyanis nem akarnak antiszemita és náci tartalmak mellett szerepelni – írja a BBC.
Többek közt az Apple, a Disney, a Warner Brothers Discovery, a Paramoint és a Lionsgate és az egész bojkottot elkezdő IBM sem költ tehát már pénzt Elon Musk felületén, csak hogy a legismertebb neveket említsük, de még az amerikai Fehér Ház is jelezte, hogy elítéli azt az antiszemita összeesküvés-elméletet, amelynek a terjedésében maga Musk is részt vett.
„A leghatározottabban elítéljük az antiszemita és rasszista gyűlöletnek ezt a visszataszító népszerűsítését”
– mondta Andrew Bates szóvivő.
A bojkott közvetlen előzménye az, hogy Musk látványosan egyetértett egy az X-re írt poszttal, ami azt állította, a zsidó emberek szítják a gyűlöletet a fehérek ellen. Ez az összeesküvés-elmélet azt állítja, hogy zsidó emberek és baloldaliak tervezik a fehér lakosság etnikai és kulturális felváltását nem fehér bevándorlókkal, ami tulajdonképpen népirtás.
Ezzel párhuzamosan egy vizsgálat is kimutatta, hogy egyre többször jelennek meg kifejezetten náci tartalmú posztok mellett a nagy cégek hirdetései is annak ellenére, hogy a cég korábban azt állította, hogy tudatosan kerülik az ilyen helyzeteket.
Musk később tagadta, hogy antiszemita lenne, és később azt mondta, hogy megjegyzései nem minden zsidó emberre vonatkoztak, ugyanis ő csak a Rágalmazásellenes Ligaára és más, meg nem nevezett „zsidó közösségekre” gondolt.
Hivatalos megkeresést küldött az Európai Bizottság a Facebook és a TikTok tulajdonosainak
Hivatalosan is uniós vizsgálat indult az X-en terjedő álhírek miatt
Az Európai Bizottság szerint az X-re átnevezett Twitteren terjednek leginkább az álhírek
Elon Musk is üdvözölte, hogy Donald Trump visszatért az X-nek átnevezett Twitterre
Még több hír érhető el a Media1.hu oldalon. Megtalálhat minket Facebookon is. Iratkozzon fel napi hírlevelünkre is!