Utazásunk egyik fontos kelléke a poggyász, amelybe a nyaraláshoz, üzleti úthoz vagy bármilyen más célból tett kirándulásunkhoz a személyes dolgainkat, értékeinket pakoljuk be. Nagyon kellemetlen meglepetés érhet bennünket akkor, amikor az úti célunkhoz megérkezve azt tapasztaljuk, hogy a bőrönd nem érkezett meg, megrongálódott vagy hiányos.
De az is előfordulhat, hogy szálláshelyünkön vagy az utazás folyamán történik valami a dolgainkkal. Ennek kompenzálására szolgál a poggyászbiztosítás, ami a legtöbb esetben az utasbiztosításban automatikusan benne található.
Mit fedez a biztosítás?
Ha biztosítási esemény történik, akkor az első kérdésünk az, hogy mit kell tennünk, illetve mit fog fedezni a biztosító? Mivel ez társaságonként eltérő, ezért a CoverMe oldalán különböző utasbiztosításokat tudunk összehasonlítani, láthatjuk az egyes biztosítók különféle feltételeit. Ez egy nagyon fontos dolog, hiszen ettől is függhet az, hogy melyik biztosítót érdemes választanunk.
Mit kell tenni, ha ellopják a csomagunkat, vagy nem érkezik meg, illetve megrongálódik?
Az első lépés mindenképpen az legyen, hogy a helyszínen dokumentáljuk az esetet. Reptéri probléma esetén a repülőjegy tartalmaz a poggyásszal kapcsolatos gondokra kártérítési kötelezettséget, ezért elsőként a reptéri panaszbejelentőt töltsük ki. Ugyanez a helyzet a vasút- és busztársaságoknál is.
Minél előbb szerezzünk be személyes tárgyakat, vásároljunk ruhákat, tisztálkodási szereket, ezeket a repülőtársaságoknak számla ellenében ki kell fizetniük.
Ha a szálláshelyen lopás történt, akkor mindenképpen legyen rendőrségi jegyzőkönyvünk, illetve a szálláshely igazolására is szükségünk lesz a későbbi biztosítási kárrendezéshez.
A biztosító bevonása
Ha kár ér bennünket, akkor a lehető leghamarabb értesíteni kell a biztosítót. Ezt a legtöbb biztosító esetében online is megtehetjük. Csatolni kell a számlákat, a jegyzőkönyveket, illetve ha készítettünk fotókat, akkor azokat is.
Ha egy másik társaság, például a légitársaság már kifizette a kár egy részét, akkor a biztosító csak azt a biztosítási összeget fogja megfizetni a számunkra, ami a kettő különbözete, tehát a már megfizetett összegen felüli részt.
Mire érdemes figyelni?
Nem minden kárt fizet meg a biztosító, ezért mielőtt elutazunk, olvassuk el a biztosítási feltételeket. A legtöbb biztosító nem téríti meg az ékszerek, nemesfémek, drágakövek árát, az eltűnt készpénzt, de olyan árucikkekre sem terjed ki a biztosítás, mint a dohánytermékek, élelmiszerek vagy az italok.
Ezenkívül a biztosító mentesül a teljesítés alól, ha a kárt a biztosított közrehatása okozta, például a poggyászt ottfelejtette a szálláshelyen, nem a zárt csomagtartóba tette, leejtette, a kárt szándékosan okozta vagy bűncselekmény elkövetése közben érte a kár. Ezenkívül más kizárások is lehetnek a szerződésben, ezeket mindenképpen el kell olvasni.
Az utasbiztosítások szinte minden esetben tartalmaznak poggyászbiztosítást, azonban ennek mértéke, feltételei különbözőek lehetnek.
(x) hirdetői tartalom