fuvarozás, kamion, autópálya

A kamionos szakmában sem minden fenékig tejfel (x)

Nem mindegyikünk szeret gyárban vagy íróasztal mellett dolgozni, hanem szükségünk van némi mozgástérre ahhoz, hogy hatékonyak lehessünk.

Ebből a szempontból pedig a fuvarozás egy csábító szakma lehet, mivel itt nem kell naponta 8 vagy 12 órákat a négy fal között tölteni, hanem az országhatárokat átszelve útközben szebbnél szebb tájakat láthatunk.

Azt pedig még nem is említettük, hogy a Zalaegerszegállás.hu https://zalaegerszegallas.hu/allasok/szallitas-fuvarozas aloldalán is meghirdetett kamionos állások sokkal jobban fizetnek az irodai munkáknál.

Azonban ennél a munkakörnél sem minden fenékig tejfel

Ott van például az érzelmi teher és az otthontól való hosszú távollét, amely sokakat megvisel. A kamionsofőr pihenőnapjai ugyanis ritkán kerülnek összhangba az óvodai és az iskolai időbeosztással, amelynek köszönhetően sajnos a legtöbb dologról lemarad a gyermeke életében.

De furcsa mód ennek a nehézségnek is megvan a pozitívuma, méghozzá az, hogy egy ilyen családban felértékelődik az otthon töltött idő, és a gyerekekkel, a hétköznapi gondokkal, valamint a magánélettel való foglalatosság.

Szükség van bizonyos szintű fizikai erőre és kitartásra

Mivel a rakodást manapság már hidraulikus gépek segítik, így senki sem követeli meg, hogy a kamionsofőr különösen erős fizikummal rendelkezzen. De azért az esetek döntő többségében szükség lesz a lerakodásnál a sofőr közreműködésére is. Így nem árt, ha rendelkezünk bizonyos szintű fizikai erővel és kitartással.

Tűrni kell az útközbeni monotonitást, és a találékonyság sem árt

Az a kaminos, aki nemzetközi fuvarozásból él, átlagosan naponta körülbelül 600 kilométert levezet, amely közben általában főúton és autópályán halad végig, ami valljuk be, nem túl izgalmas.

Nincsenek tehát olyan dolgok, amelyek kizökkenthetnék az egyhangúságból. Ráadásul a legtöbbször még egyedül is van a fuvar közben. Így a monotonitástűrés ennél a szakmánál elengedhetetlen.

Továbbá nem árt még némi találékonyság, hiszen egy személyautóval ellentétben egy 18 méteres szerelvény nem fér el akárhol, ami főként akkor bír nagy jelentőséggel, ha közbejönne egy baleset vagy dugó, és lassan ki kell vennie a pihenőidejét. Abban az esetben ugyanis, ha ezt nem teszi meg, akkor a logisztikai céget komolyan megbüntethetik.

De akkor is jól jön a leleményesség, ha meghatározott időre kell odaérnie valahová, és valamilyen hiba csúszik a számításba. Hiszen ha nem szállítja le az árut időben, akkor bizony könnyen előfordulhat, hogy kirúgják.

Végső gondolatok

Fontos tehát, hogy aki ezt a pályát választja, ne valamiféle álomképet kergessen, hanem a gyakorlatban is mérje fel, milyen ez a szakma, és csak azután pályázzon meg egy megüresedett kamionos állást.

Érdemes megkérni az egyik sofőr ismerősünket arra, hogy vigyen el minket az egyik útjára, amely nagyszerű lehetőséget biztosít arra, hogy felvegyük a gépkocsivezető életritmusát.

(x) hirdetői tartalom

Ne maradjon le a híreinkről, iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!

Mielőtt távozna...

Kérje ingyenesen napi hírlevelünket és naponta elküldjük e-mail fiókjába a legfrissebb híreinket!

Adatvédelmi beállítások