Az emberek egy része úgy tartja, az értékesítő mindig nagyot kaszál, és megéri ezt a munkát választani, míg mások szerint ez a jövedelem ingadozó. De mi az igazság? Mit csinál egy üzletkötő, és milyen feltételeknek kell eleget tennie, ha ezen a pályán képzeli a jövőjét? Derítsük ki együtt!
A siker és a pénz iránti vágy lenne a legfőbb hajtóerő?
Nem, azt nem mondjuk, hogy minden üzletkötő egyforma, de tulajdonképpen erre a szakmára is születni kell. A világ alulértékeli őket. Pénzhajhász munkavállalóként néznek rájuk, akik egyetlen termékre vagy szolgáltatásra koncentrálnak. Az egész azonban korántsem ennyire egyszerű. Ha van némi tapasztalatunk a területen, akkor tudjuk, hogy a megfelelő munkahelyre sem könnyű rálelni ezen a területen. A https://ozdallas.hu/allasok/kereskedelem-ertekesites állásajánlatai között talán mi is találunk olyat, amely illik az elképzeléseinkhez.
Egy értékesítő is ember. Ő sem robot, még ha néha annak is tűnik. Nem csak a termékek eladásáért felel, ez óriási tévhit. Lényegében a munkája nagy része ügyfélmenedzsment, mivel meg kell tartania a meglévő ügyfeleket, új kapcsolatokat kell teremtenie és javítania kell a vállalat piaci jelenlétét, növelni az eladások mennyiségét. Így már nem is annyira egyszerű a kép, ugye?
Milyen a jó értékesítő?
A leleményesség a legfontosabb. Egy jó értékesítőnek ugyanis fel kell találnia magát a problémás helyzetekben is. Nem elég látnia a problémát, a gyökerét szintén fel kell tárnia, kizárólag ily módon orvosolhatja a kialakult szituációt.
Az értékesítő saját eladási területekkel ugyancsak rendelkezhet egy adott vállalaton belül, amelyet közvetlenül ő felügyel. Ez lehet egy-egy régió, egy konkrét vármegye vagy kerület is. A lényeg, hogy ezen a területen ő követi nyomon az eseményeket. Ez csak a megfelelő stratégiával lehetséges.
Az értékesítők sosem voltak magányos farkasok, ez sem egyezik az általunk kialakult képpel. Minden sikeres üzletkötő mögött egy eredményes marketingcsapat áll.
Jöhetnek a piszkos anyagiak…
Az értékesítő fizetése rendkívül eltérő, és függ a kifizetés jellegétől, a munkavégzés módjától is. Bizonyos cégek a teljesítményre alapoznak, és ez alapján emelik a bért, de a legtöbb helyen a jutalékos módszer a legelterjedtebb. Adott egy fix bérezés, és az értékesített tárgyak, szolgáltatások, tehát az ügyfelek után még a jutalék is jár az alkalmazottnak.
Elgondolkodtató már maga az álláshirdetés tartalma is. Természetesen nem szabad egy interjú alatt rögtön az anyagiakkal indítani, de nem árt komolyan kikérdezni a potenciális munkáltatót az elképzeléseiről, mielőtt leszerződnénk vele.
A professzionális álláskereső oldalakon szerencsére sok hiteles hirdetéssel találkozhatunk, így ha valóban az üzletkötő pályán képzeljük el magunkat, nincs előttünk semmi akadály.
(x) hirdetői tartalom