Legyen szó vásárlásról, szórakozásról, kikapcsolódásról, vagy csak az online pókerről, az interneten mindenre van megoldás. Ami pedig egyre nagyobb teret nyer az online térben, azok a streaming szolgáltatók. Míg régen online nézhettük különböző oldalakon kedvenc filmjeinket, mostanra streamingszolgáltatók hadai versenyeznek vásárlók megnyeréséért, nekünk pedig nincs más dolgunk, mint eldönteni melyik platform a legkedvezőbb mind választékban, mind árkategóriában. Senki számára nem lehet újdonság a Netflix, az HBO Max vagy akár a nemrégiben Magyarországra is befutott Disney+. De régi motorosok is előfordulnak még a mai napig is, mint az Amazon Prime Video vagy az Apple Tv, a továbbiakban pedig még a Hulu és az ESPN+ is szóba fog kerülni.
A lehetőségek tárháza igen széles
Sokak térnek át a fizetős szolgáltatásokra csupán a reklámmentes filmnézésért. Mind ismerhetjük az érzést, mikor kedvenc sorozatunkat a legizgalmasabb pillanatban szakítja meg egy reklám, ezt pedig inkább elkerüljük, és az internetre költözünk. Az elsők között szállt be a piacra a Hulu és az Amazon Prime Video, az előbbi 2007-ben, míg az utóbbi 2006-ban szállt be a piacra, azóta azonban hatalmas változásokon esett át mindkét platform. Az Amazon Prime Video kezdetekben csupán az Egyesült Államokban terjeszkedett, akkor még Amazon Unbox néven, később aztán a Prime csomagokkal kiegészülve a választék is jóval megnövekedett, majd globális terjeszkedésbe kezdett, míg 2016-ban elérte mai állapotát.
Az Amazon akkori versenytársa, a Hulu sok hasonlóságot mutat az ESPN+-al. Mindkét streaming szolgáltató az Egyesült Államokban streameli filmjeit és sorozatait, azonban közös pontjuk a Disney Media, melynek tulajdonjogi szerep van a két cégben. Itt pedig eljött az ideje, hogy szót ejtsünk Magyarország legfrissebb streaming platformjáról, a Disney+-ról, ugyanis a Disney Media vezetője, Bob Chapek egyesítené ezen szolgáltatókat, ezzel megalkotva egy mindennél nagyobb vendégkörrel rendelkező platformot, amely a Netflix uralmára törhetne.
Az adatok mindennél többet mondanak
Ennek az iparágnak egy célja van; minél több előfizetőt bevonzani. Ezáltal a versenyt igen egyszerű eldönteni, hisz számokban mérhető. Nézzük is meg, kinek, hogy sikerült elcsábítani a felhasználókat.
Az egyik legrégebbi szolgáltatónak, a Hulunak mintegy 46,2 millió felhasználója van, ami elég szép számnak tűnik. A másik amerikai szolgáltató emellett „csupán” 22,8 millió vendéget tudhat magáénak egy idei mérés alapján, azonban ezek a számok sehol sincsenek a toronymagasan vezető Netflix mellett, aminek az idei év második negyedébent 220,7 millió előfizetőt számoltak. A Disney vezetőjének elképzelései azonban reálisnak bizonyulnak, ugyanis a Magyarországon nem olyan rég megjelent Disney+ már idén januárban 128,8 millió felhasználót gyűjtött, így a három platform összeolvasztásával, és ezzel újabb elkötelezett filmnézőket magukhoz csábítva könnyedén a Netflix fölé emelkedhetnének.
Az HBO Max nehéz dió, ha számokról van szó, ugyanis a szolgáltatónak sikerült egy botrányt akasztania a nyakába a közelmúltban a felhasználók számának meghamisítása végett, amelyet egy kedvező üzlet érdekében tett. Ennek következményeképp a platformról már el is kezdték kivonni a filmeket, hamarosan pedig talán az HBO Max megszűnésével is számolhatunk.
A jövőbeli kilátások azonban mindig okozhatnak meglepetést
A streamingszolgáltatás piaca nem mondható telítettnek, amit a Disney+ be is bizonyított, így nem valószínű, hogy a szolgáltatóknak nem lesz mégtöbb vetélytársuk a jövőben. Az új belépőknek azonban valami olyat kell nyújtaniuk, ami újdonságot tud mutatni, a Netflix és a Disney+ pedig rendesen feladta a leckét, de a jövőben még bármi megtörténhet.
(x)