A nemzeti versenyhatóság vizsgálata szerint a Vodafone Magyarország Zrt. megtévesztően népszerűsítette a mobilinternet-díjcsomagjai mellé választható, bizonyos közösségi alkalmazások korlátlanságát ígérő kiegészítő csomagját olyan szavakkal, hogy például „korlátlan közösségi élmény”.
A reklámok állításaival szemben a GVH megállapította, hogy csomagok valójában nem voltak korlátlanok, mivel bizonyos funkciók használata (például a beágyazott médiatartalmak megtekintése) valójában csökkentette az ügyfelek adatkeretét.
A Vodafone az eljárás során együttműködött a Gazdasági Versenyhivatallal: elismerte a jogsértést, lemondott a jogorvoslatról, emellett a tisztességtelen gyakorlat jóvátételét vállalta a fogyasztók felé. Ennek keretében a cég valamennyi, jelenleg ilyen csomagot használó ügyfelének (vagyis minden olyan előfizetőnek, akinek a vállalás megvalósításakor Vodafone Pass-ot tartalmazó díjcsomagja vagy kiegészítő Pass szolgáltatása van) 3 GB-os extra adatkeretet biztosít. A Vodafone sms-ben fogja értesíteni a kompenzációról az érintett ügyfeleket.
A GVH Versenytanácsa a cég együttműködését és a fogyasztói kompenzációt is figyelembe véve döntött a 60 millió forintos bírságról. A versenyhatóság egyúttal eltiltotta a távközlési szolgáltatót a jogsértő gyakorlat folytatásától.
A hatóság hétfői közleményében jelezte azt is, hogy a Vodafone fogyasztói jóvátételi programjának végrehajtását rendszeresen ellenőrizni fogja.
További hírek érhetők el a Media1-en. Ott vagyunk Facebookon is.