R2B2

Tovább növeli a médiatulajdonosok hirdetési bevételeit az R2B2 (x)

Programozott hirdetési megoldásával lépne a magyar piacra a cseh vállalat.

Jelentős hirdetési bevétel növekedést ígér a magyar média tulajdonosoknak a cseh R2B2 technológiai cég. A 2008-ban két diák által alapított vállalat digitális hirdetési hálózatával maximalizálja a kiadóvállalatok hirdetési bevételeit. Szolgáltatásaival az utóbbi négy év alatt megnégyszerezte a médiatulajdonosok számára generált hirdetési árbevételt, amelynek összege 2020-ban 11,7 millió euró volt.

Saját programozott hirdetési technológiájára alapozva szolgáltatásával hazai piacán erős pozíciót alakított ki. Az évek során több mint 130 kiadóvállalat számára végzett szolgáltatást. A cég digitális hirdetési hálózata sok országban bizonyított már. Ehhez a hálózathoz egyre több nívós weboldal csatlakozik: számuk négy évvel ezelőtt 184, az idén augusztusban 744 volt.

Bevételnövekedés

Az IAB kutatása szerint az USA-ban 2021-ben a hirdetések 86 százaléka programozással valósul meg és a trend megállíthatatlannak tűnik mindenütt, Magyarország sem kivétel. Az R2B2 meggyőződése szerint a programozott hirdetésekből származó bevételek számottevő növelésére Magyarországon is lehetőség van még akkor is, ha a médiatulajdonosok már széles körben alkalmazzák a programozott hirdetések különböző – akár saját fejlesztésű – technológiáit és aránylag elégedettek az ebből származó bevételeikkel.

Az R2B2 módszere az SSP-k nagy számának és az új hirdetésformátumok használatának köszönhetően többletbevételt hoz számukra.

Egyszerű csatlakozás

Az R2B2 a hirdetések integrációjára számos lehetőséget kínál beleértve az olyan népszerűeket mint a Prebid, a GTM és az AdServer. Az integrációs folyamat gyors és egyszerű és azonnal bevételt generál.

Nincs korlátozás

Nem akadály, ha a kiadó már üzleti tevékenységet folytat az SSP-k némelyikével, az együttműködés az R2B2-val így is lehetséges. Az SSP-k, amelyekhez a cégen keresztül az ügyfél kapcsolódik, több reklámozót hoznak a weboldal számára. Az új hirdetésformátumok is nagy hasznot hoznak, olyanok is, amelyeket általában minden érintett SSP használ. Mindkét esetben a kiadók lehetőséget kapnak bevételeik növelésére.

Az R2B2 nem korlátozza partnereit abban, hogy használjanak más hálózatokat. Lehetőség van az R2B2 és más hirdetési hálózatok vagy SSP-k kombinálásra.

Bizonyíték, nem ígéret

Az R2B2 alapelve, hogy előbb bizonyít, csak azután kér szerződéses megbízást. Az R2B2 digitális hálózatát és szolgáltatásait a szerződés aláírása előtt ki lehet próbálni a weboldalán keresztül. Az ehhez szükséges beállításért sem kell fizetni. Az üzleti modell alapja a részesedés a generált bevételben.

Kamil Foltin és Martin Celikovsky, a prágai központú társaság alapítói
Kamil Foltin és Martin Celikovsky, a prágai központú társaság alapítói

(x)

Ne maradjon le a híreinkről, iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!

Mielőtt távozna...

Kérje ingyenesen napi hírlevelünket és naponta elküldjük e-mail fiókjába a legfrissebb híreinket!

Adatvédelmi beállítások