Az elsősorban az amerikai NBC tévécsatorna és a Universal filmstúdió tulajdonosaként ismert Comcast, és a hazánkban egyebek mellett a Comedy Centralt, a Paramount Network filmcsatornát és a Nickelodeont működtető ViacomCBS bejelentette, hogy közösen egy új előfizetéses video-on-demand (SVOD) szolgáltatást indítanak SkyShowtime néven.
A több mint 20 európai ország 90 millió háztartása számára elérhető platformot filmekkel és saját gyártású sorozatokkal az NBCUniversal, a Sky és a ViacomCBS kínálatából töltik fel, így a Showtime, a Nickelodeon, a Paramount Pictures, a Paramount+ Originals, a Sky Studios, az NBCUniversal, a Universal Pictures és a Peacock tartalmai válnak elérhetővé benne.
A 10 ezer órányi tartalomkínálat minden műfajt és nézői csoportot átölel majd, a gyerek és családi műsoroktól, a legfontosabb franchise-okon és premier filmeken át a helyi gyártású, dokumentum- és egyéb műsorokig.
Hazánkban is elérhető lesz
Mint közleményükben fogalmaznak, az új SVOD szolgáltatás a hatósági jóváhagyásoktól függően, várhatóan 2022-től indul Albániában, Andorrában, Bosznia-Hercegovinában, Bulgáriában, Csehországban, Dániában, Észak-Macedóniában, Finnországban, Hollandiában, Horvátországban, Koszovóban, Lengyelországban, Montenegróban, Norvégiában, Portugáliában, Romániában, Spanyolországban, Svédországban, Szerbiában, Szlovákiában, Szlovéniában, és Magyarországon is.
„A SkyShowtime elindításával egyedülálló lehetőségünk nyílik arra, hogy a globális tartalomgyárunkat hasznosítva ezekben az országokban rövid idő alatt nagy léptékben hozzunk létre vonzó streaming szolgáltatást, egy átgondolt, többfázisú stratégiai befektetés révén”
– mondta Raffaele Annecchino, a ViacomCBS Networks International elnök-vezérigazgatója.
„Az új streaming szolgáltatás, a SkyShowtime Amerika és Európa legjobbjait egyesíti, ikonikus márkákkal és világszínvonalú szórakoztatással, fogyasztók milliói számára, több mint 20 új európai piacon.”
Ezt pedig már Dana Strong, a Sky csoport vezérigazgatója mondta, majd hozzátette, hogy ez az együttműködés lehetőséget nyújt arra, hogy újszerű módon, gyors ütemben terjesszék és hasznosítsák tartalmainkat Európa-szerte.
„Az NBCUniversal, a Sky és a ViacomCBS egyedülálló tartalmaira építve a SkyShowtime a családok minden tagja számára igazán vonzó kínálatot vonultat fel, erős márkaismertséggel ezekben az európai régiókban”
– mondta Strong.
Az együttműködés vegyesvállalati formában valósul majd meg, a ViacomCBS és a Comcast egyenlő arányú részesedésével és közös irányítással. További részleteket a SkyShowtime szolgáltatás kínálatáról és előfizetési díjáról később hoznak majd nyilvánosságra.