fbpx
project agora

„Nincs olyan zóna a hálózatunkban, amit ne Header Bidding technológiával monetizálnánk” (x)

„Nincs olyan zóna a hálózatunkban, amit ne Header Bidding technológiával monetizálnánk” – mondta el Illyés Márton az OCC Networktől egy beszélgetésen Káldy Levente (Project Agora) társaságában, ahol arról volt szó, hogy küzdöttek meg az idei év kihívást jelentő körülményeivel.
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: tumblr
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: whatsapp
Megosztás itt: skype
Megosztás itt: email

A Project Agora lesz a házigazdája a kiadóknak és weboldalaknak szóló gondolatébresztő fórumnak, azaz a „The Publisher Sessions” rendezvénynek november 19-én. Néhány nappal az esemény előtt Káldy Levente, a Project Agora magyarországi vezetője, és Illyés Márton, az OCC Network értékesítési és üzletfejlesztési vezetője vitatta meg a változó körülmények miatt a kiadóknál jelentkező idei évi nehézségeket, a programmatic hazai helyzetét, a header bidding és brand safety kérdéseit.

Káldy Levente, a Project Agora Magyarországért felelős country managere
Káldy Levente, a Project Agora Magyarországért felelős country managere

Senki sem számított egy ilyen évre… Nálatok hogyan változtak és igazodtak a prioritásaitok?

IM: Az OCC Network mindig is jó viszonyt ápolt a top médiaügynökségekkel és sajnos az első költségvágásokat pont ebből a szektorból tapasztaltuk. Ez a gyakorlatban azt jelentette, hogy PMP és direkt eladások egyik hétről a másikra lecsökkentek. A járvány első heteiben nagyon hasznosnak bizonyultak az automatizált forrásaink a hirtelen támadt űr betöltésében. Szerencsére úgy tűnik, hogy az ősz ismét a megszokott szintet hozza. Tehát prioritásaink az automatizált területre és olyan alternatív bevételforrásokra tolódtak át mint például az e-sport online események a Gamer magazinnal.

Illyés Márton, OCC Network
Illyés Márton, OCC Network

Ki tudnád fejteni kicsit bővebben, hogy mit láttál a piac keresleti oldalán? Milyen trendeket látsz kibontakozni?

IM: Az elmúlt hónapokban azt tapasztaltuk, hogy a teljesítmény fókusz előtérbe került a klasszikusabb branding kampányok és a márkaépítéssel szemben. A válság alatt a legtöbb hirdető közvetlen sales eredményeket akar látni a kampányokból. Ezért látjuk azt, hogy a performancia orientált bevételek, mint például a natív és eDM nőttek.

A nemzetközi sajtóban arról lehet olvasni, hogy a programmatic már túlnőtte a direkt értékesítést. Te mit tapasztalsz nálatok? Ebből a jelenségből hogy profitálhatnak a kiadók?

IM: Az ügynökségek jobban szeretik a programmaticot, mert transzparensebbek az adatok, például a viewability. Ez azt jelenti, hogy minden teljesítmény KPI hatékonyabban optimalizálható és elemezhető. Nem véletlen, hogy pont a viewability garanciák egyre gyakrabban merülnek fel a témák között. Összességében nálunk a programmatic még nem vette át a klasszikus médiavásárlás szerepét, az OCC-nél ez az arány körülbelül 40/60, de ha jól tudom ezzel a legtöbb hazai network előtt járunk.

Hogyan kezelitek a márkabiztonság kérdéseket?

IM: Ha a Covid helyzetet nézzük, mi nem találkoztunk olyan esettel, ahol a hirdetők azt kérték volna, hogy zárjunk ki vonatkozó cikkeket. Ennek ellenére általánosságban azt látjuk, hogy a Brand Safety helyébe a Brand Suitability lép, így azokat a hirdetőket, akiknek ez fontos sokkal inkább érdekli a hirdetés környezete, mint a domain. Klasszikus példa, amikor egy telco hirdető nem akar egy versenytárs hirdetése mellé kerülni, vagy amikor egy autómárka kizárásra kér olyan kulcsszavakat, mint például az autóbaleset.

Sok szó esik a natív formátumok gyors fejlődéséről, ti hogyan kamatoztatjátok ezeket a technológiákat?

IM: Használunk natívot, szeretjük a formátumot és azt láttuk a járvány alatt, hogy ez a bevételi ág jelentősen növekedni tudott. Ez azért van mert, mint említettem a hirdetők a válság alatt a direkt performanciát előnyben részesítették.

Mit gondolsz a Header Bidding technológiáról és a különböző inventory monetizáló megoldásokról akár saját, akár külső szolgáltatókon keresztül?

IM: Mi az elsők között alkalmaztuk ezt a technológiát, mert az adszerverünk alapból tudja kezelni a header bidding megoldást. Jelenleg két szolgáltatóval működünk együtt sikeresen, közülük az egyik a Project Agora. Mostanra már nincs olyan zóna a hálózatunkban, amelyet ne Header Bidding technológiával monetizálnánk.

Hallottál olyan új megoldásról, amit szívesen tesztelnétek a következő hónapokban?

IM: Nincs semmi konkrét a fejemben, de mindig nyitottak vagyunk a tesztelésre.

Melyek azok a kulcsfontosságú tulajdonságok, amiket elvártok egy külső szolgáltatóval történő együttműködésben, mint amilyenek mi vagyunk?

IM: Számunkra a jogi rész nagyon fontos, így mindig a két fél számára elfogadható szerződéssel kezdődik a történet. Ezen kívül természetesen a kapott technológiának hibátlannak kell lennie – egy zónakód nem vághatja haza az oldal tartalmát vagy lehet lassú a betöltési ideje stb. –, pontos és azonnali számlázás, transzparencia, support, valamint, hogy küldjenek újdonságokat, mutassanak új technológiákat amiket tesztelhetünk.

A Project Agora november 19-én tartja meghívásos gondolatébresztő fórumát weboldalaknak, kiadóknak. A virtuális eseményen digitális tartalomtulajdonosok találkozhatnak területükön kiemelkedő nemzetközi vezető szakemberekkel. A Project Agora partnereinek lehetőségük lesz meghallgatni olyan globális márkákat, mint a The Coca-Cola Company, prémium kiadókat, mint az El País, és az IAB Europe vezetőit. A hallgatók megismerkedhetnek az új trendekkel és gyakorlatokkal, többek között az inventory monetizálás területén. Barbara Sala, a The Coca-Cola Company közép-kelet-európai stratégiai és médiaigazgatója, Pablo Delgado, a PRISA NOTICIAS termékigazgatója, Filip Sedefov, az IAB Europe adatvédelmi igazgatója és Patrick Verdon, az IAB Europe műszaki igazgatója osztják meg véleményüket a digitális médiapiac helyzetéről. A progam továbbá magában foglalja a régió helyi kiadóinak fórumbeszélgetését valamint szó lesz a Project Agora legújabb ajánlatairól és a közeljövő terveiről.

Dátum: november 19, reggel 9:30

Regisztrálj itt!

(x) Hirdetői tartalom

 

Szóljon hozzá!