project agora

„Nincs olyan zóna a hálózatunkban, amit ne Header Bidding technológiával monetizálnánk” (x)

„Nincs olyan zóna a hálózatunkban, amit ne Header Bidding technológiával monetizálnánk” – mondta el Illyés Márton az OCC Networktől egy beszélgetésen Káldy Levente (Project Agora) társaságában, ahol arról volt szó, hogy küzdöttek meg az idei év kihívást jelentő körülményeivel.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on skype
Share on email

A Project Agora lesz a házigazdája a kiadóknak és weboldalaknak szóló gondolatébresztő fórumnak, azaz a „The Publisher Sessions” rendezvénynek november 19-én. Néhány nappal az esemény előtt Káldy Levente, a Project Agora magyarországi vezetője, és Illyés Márton, az OCC Network értékesítési és üzletfejlesztési vezetője vitatta meg a változó körülmények miatt a kiadóknál jelentkező idei évi nehézségeket, a programmatic hazai helyzetét, a header bidding és brand safety kérdéseit.

Káldy Levente, a Project Agora Magyarországért felelős country managere
Káldy Levente, a Project Agora Magyarországért felelős country managere

Senki sem számított egy ilyen évre… Nálatok hogyan változtak és igazodtak a prioritásaitok?

IM: Az OCC Network mindig is jó viszonyt ápolt a top médiaügynökségekkel és sajnos az első költségvágásokat pont ebből a szektorból tapasztaltuk. Ez a gyakorlatban azt jelentette, hogy PMP és direkt eladások egyik hétről a másikra lecsökkentek. A járvány első heteiben nagyon hasznosnak bizonyultak az automatizált forrásaink a hirtelen támadt űr betöltésében. Szerencsére úgy tűnik, hogy az ősz ismét a megszokott szintet hozza. Tehát prioritásaink az automatizált területre és olyan alternatív bevételforrásokra tolódtak át mint például az e-sport online események a Gamer magazinnal.

Illyés Márton, OCC Network
Illyés Márton, OCC Network

Ki tudnád fejteni kicsit bővebben, hogy mit láttál a piac keresleti oldalán? Milyen trendeket látsz kibontakozni?

IM: Az elmúlt hónapokban azt tapasztaltuk, hogy a teljesítmény fókusz előtérbe került a klasszikusabb branding kampányok és a márkaépítéssel szemben. A válság alatt a legtöbb hirdető közvetlen sales eredményeket akar látni a kampányokból. Ezért látjuk azt, hogy a performancia orientált bevételek, mint például a natív és eDM nőttek.

A nemzetközi sajtóban arról lehet olvasni, hogy a programmatic már túlnőtte a direkt értékesítést. Te mit tapasztalsz nálatok? Ebből a jelenségből hogy profitálhatnak a kiadók?

IM: Az ügynökségek jobban szeretik a programmaticot, mert transzparensebbek az adatok, például a viewability. Ez azt jelenti, hogy minden teljesítmény KPI hatékonyabban optimalizálható és elemezhető. Nem véletlen, hogy pont a viewability garanciák egyre gyakrabban merülnek fel a témák között. Összességében nálunk a programmatic még nem vette át a klasszikus médiavásárlás szerepét, az OCC-nél ez az arány körülbelül 40/60, de ha jól tudom ezzel a legtöbb hazai network előtt járunk.

Hogyan kezelitek a márkabiztonság kérdéseket?

IM: Ha a Covid helyzetet nézzük, mi nem találkoztunk olyan esettel, ahol a hirdetők azt kérték volna, hogy zárjunk ki vonatkozó cikkeket. Ennek ellenére általánosságban azt látjuk, hogy a Brand Safety helyébe a Brand Suitability lép, így azokat a hirdetőket, akiknek ez fontos sokkal inkább érdekli a hirdetés környezete, mint a domain. Klasszikus példa, amikor egy telco hirdető nem akar egy versenytárs hirdetése mellé kerülni, vagy amikor egy autómárka kizárásra kér olyan kulcsszavakat, mint például az autóbaleset.

Sok szó esik a natív formátumok gyors fejlődéséről, ti hogyan kamatoztatjátok ezeket a technológiákat?

IM: Használunk natívot, szeretjük a formátumot és azt láttuk a járvány alatt, hogy ez a bevételi ág jelentősen növekedni tudott. Ez azért van mert, mint említettem a hirdetők a válság alatt a direkt performanciát előnyben részesítették.

Mit gondolsz a Header Bidding technológiáról és a különböző inventory monetizáló megoldásokról akár saját, akár külső szolgáltatókon keresztül?

IM: Mi az elsők között alkalmaztuk ezt a technológiát, mert az adszerverünk alapból tudja kezelni a header bidding megoldást. Jelenleg két szolgáltatóval működünk együtt sikeresen, közülük az egyik a Project Agora. Mostanra már nincs olyan zóna a hálózatunkban, amelyet ne Header Bidding technológiával monetizálnánk.

Hallottál olyan új megoldásról, amit szívesen tesztelnétek a következő hónapokban?

IM: Nincs semmi konkrét a fejemben, de mindig nyitottak vagyunk a tesztelésre.

Melyek azok a kulcsfontosságú tulajdonságok, amiket elvártok egy külső szolgáltatóval történő együttműködésben, mint amilyenek mi vagyunk?

IM: Számunkra a jogi rész nagyon fontos, így mindig a két fél számára elfogadható szerződéssel kezdődik a történet. Ezen kívül természetesen a kapott technológiának hibátlannak kell lennie – egy zónakód nem vághatja haza az oldal tartalmát vagy lehet lassú a betöltési ideje stb. –, pontos és azonnali számlázás, transzparencia, support, valamint, hogy küldjenek újdonságokat, mutassanak új technológiákat amiket tesztelhetünk.

A Project Agora november 19-én tartja meghívásos gondolatébresztő fórumát weboldalaknak, kiadóknak. A virtuális eseményen digitális tartalomtulajdonosok találkozhatnak területükön kiemelkedő nemzetközi vezető szakemberekkel. A Project Agora partnereinek lehetőségük lesz meghallgatni olyan globális márkákat, mint a The Coca-Cola Company, prémium kiadókat, mint az El País, és az IAB Europe vezetőit. A hallgatók megismerkedhetnek az új trendekkel és gyakorlatokkal, többek között az inventory monetizálás területén. Barbara Sala, a The Coca-Cola Company közép-kelet-európai stratégiai és médiaigazgatója, Pablo Delgado, a PRISA NOTICIAS termékigazgatója, Filip Sedefov, az IAB Europe adatvédelmi igazgatója és Patrick Verdon, az IAB Europe műszaki igazgatója osztják meg véleményüket a digitális médiapiac helyzetéről. A progam továbbá magában foglalja a régió helyi kiadóinak fórumbeszélgetését valamint szó lesz a Project Agora legújabb ajánlatairól és a közeljövő terveiről.

Dátum: november 19, reggel 9:30

Regisztrálj itt!

(x) Hirdetői tartalom

 

Szóljon hozzá!