Vidus Gabriella, az RTL Magyarország vezérigazgatója. Fotó: RTL sajtószoba

Árat emel az RTL Klub és változtat az RTL Most működésén

Megdrágultak a filmjogok és megnőtt az infláció, ezzel magyarázza a cég vezérigazgatója a három éve bevezetett kábeldíj növelésére irányuló lépést.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on skype
Share on email

Az RTL Klub médiaszolgáltatója, az RTL Magyarország úgy döntött, megemeli annak a kábeldíjnak (vagy más néven műsordíjnak) a mértékét, amelyet a kábelszolgáltatóktól kér, és amelyet három évvel ezelőtti, 2016 nyarán történt bevezetését követően a kábelszolgáltatók szinte azonnal (legalább részben) áthárítottak előfizetőikre, vagyis a fogyasztókra.

A Marketing&Media újságban megjelent cikkből derült ez ki, melyből részleteket közölt a magazin internetes változata.  A lap megkérdezte Vidus Gabriellát, a médiavállalat vezérigazgatóját, aki elmondta, hogy hamarosan megjelenik a cég új ÁSZF-je (Általános Szerződési Feltételek), ami alapján tőlük a műsorokat a műsorterjesztő cégek (azaz a kábelszolgáltatók) átvehetik terjesztésre.

Ekkorát nőtt korábban a kábelszolgáltatóknál az előfizetői díj a kábeldíj hatására

A lap felidézte: a jelenleg is érvényes általános szerződési feltételek szerint az RTL Klub listaára havonta és háztartásonként 294, a TV2-é 290 Ft. Ugyanakkor ezt többéves szerződéssel, early bird kedvezménnyel mindkét televízió esetében le lehetett nyomni havi 150 forint körüli szintre. Ez tehát a terjesztők számára ettől kezdve havi szinten 300 forint extraköltséget jelentett előfizetőnként. Viszont ez egybeesett a TV2 Csoport terjeszkedésével, amelynek keretében számos csatornát vezettek be a piacra, így összességében jelentős extrakiadásuk keletkezett a szolgáltatóknak.

A lap úgy tudja, hogy a kábelszolgáltatókkal kötött eddigi ÁSZF-ek a nyár első felétől kezdenek majd kifutni, de lesz, akivel csak az ősszel.

Növekvő infláció, dráguló tartalomgyártási költségek és filmjogok

Vidus Gabriella arról beszélt a lapnak, hogy az elmúlt három évben a növekvő infláció miatt megnövekedtek a tartalomgyártás költségei, méghozzá meredeken. A nemzetközi filmcsomagok is jelentősen megdrágultak, ami mögött az áll, hogy a hazai piaci szereplők egymásra licitáltak a jogok tulajdonosainál.

Miután a nézők egyre inkább a helyi gyártású műsorokat igénylik, ezért az RTL Klub felpörgette a fikciós tartalmak gyártását, ami megint nem olcsó mulatság. Mindezek mellett a többi saját gyártás és a humánerőforrás költsége is emelkedett.

„Ezért ahhoz, hogy fenn tudjuk tartani a jelenlegi kínálatunkat, nekünk is árat kell emelni”

– mondta az RTL Magyarország vezérigazgatója.

A TV2 is hasonló lépésre készülhet

Az áremelkedés pontos mértékét az új ÁSZF publikálása előtt nem hozzák nyilvánosságra. A magazin kereste a TV2-t is, de egyelőre nem nyilatkoztak nekik, más forrásból viszont úgy hallották, hogy a TV2 is készül a szerződési feltételek újratárgyalására.

Indul az RTL Most disztribúciós változata, változik a szolgáltatás elérhetősége

A következő hónapok egyébként nem csak az RTL Klub továbbítására szóló szerződések meghosszabbításáról fognak szólni, mert nyáron elindul az RTL Most! nevű internetes videotár disztribúciós változata, ami a szolgáltatás továbbfejlesztett verziója lesz. Még magasabb szinten és kibővített formában szolgálja majd ki a digitálistartalom-fogyasztók igényeit és számos extrát kínál majd funkcióiban is.

Ez azt jelenteni, hogy az RTL Magyarország minden digitális jogát elérhetővé teszi az RTL Most!-on keresztül, majd ezt nem közvetlenül az egyes előfizetőknek, hanem a szolgáltatóknak értékesíti. Magyarán ettől kezdve a kibővített szolgáltatást kínáló RTL Most! egy-egy végfelhasználó számára akkor lesz csak teljeskörűen elérhető, ha a szolgáltatója szerződik erre az RTL-lel.

„Nekünk bevételkiesés minden egyes néző, aki nem a képernyőn, hanem mobilon vagy laptopon nézi a műsorainkat, hiszen az utóbbiakból nem jutunk műsordíjhoz és a reklámértékesítés esetén is hátrányos, hogy a különböző képernyők integrált mérése nem megoldott”

– indokolta a lépést Vidus Gabriella.

Kiemelt kép: Vidus Gabriella, az RTL Magyarország vezérigazgatója. Fotó: RTL sajtószoba

Szóljon hozzá!