Vidus Gabriella, az RTL Magyarország vezérigazgatója. Fotó: RTL sajtószoba

Árat emel az RTL Klub és változtat az RTL Most működésén

Megdrágultak a filmjogok és megnőtt az infláció, ezzel magyarázza a cég vezérigazgatója a három éve bevezetett kábeldíj növelésére irányuló lépést.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin

Az RTL Klub médiaszolgáltatója, az RTL Magyarország úgy döntött, megemeli annak a kábeldíjnak (vagy más néven műsordíjnak) a mértékét, amelyet a kábelszolgáltatóktól kér, és amelyet három évvel ezelőtti, 2016 nyarán történt bevezetését követően a kábelszolgáltatók szinte azonnal (legalább részben) áthárítottak előfizetőikre, vagyis a fogyasztókra.

A Marketing&Media újságban megjelent cikkből derült ez ki, melyből részleteket közölt a magazin internetes változata.  A lap megkérdezte Vidus Gabriellát, a médiavállalat vezérigazgatóját, aki elmondta, hogy hamarosan megjelenik a cég új ÁSZF-je (Általános Szerződési Feltételek), ami alapján tőlük a műsorokat a műsorterjesztő cégek (azaz a kábelszolgáltatók) átvehetik terjesztésre.

Ekkorát nőtt korábban a kábelszolgáltatóknál az előfizetői díj a kábeldíj hatására

A lap felidézte: a jelenleg is érvényes általános szerződési feltételek szerint az RTL Klub listaára havonta és háztartásonként 294, a TV2-é 290 Ft. Ugyanakkor ezt többéves szerződéssel, early bird kedvezménnyel mindkét televízió esetében le lehetett nyomni havi 150 forint körüli szintre. Ez tehát a terjesztők számára ettől kezdve havi szinten 300 forint extraköltséget jelentett előfizetőnként. Viszont ez egybeesett a TV2 Csoport terjeszkedésével, amelynek keretében számos csatornát vezettek be a piacra, így összességében jelentős extrakiadásuk keletkezett a szolgáltatóknak.

A lap úgy tudja, hogy a kábelszolgáltatókkal kötött eddigi ÁSZF-ek a nyár első felétől kezdenek majd kifutni, de lesz, akivel csak az ősszel.

Növekvő infláció, dráguló tartalomgyártási költségek és filmjogok

Vidus Gabriella arról beszélt a lapnak, hogy az elmúlt három évben a növekvő infláció miatt megnövekedtek a tartalomgyártás költségei, méghozzá meredeken. A nemzetközi filmcsomagok is jelentősen megdrágultak, ami mögött az áll, hogy a hazai piaci szereplők egymásra licitáltak a jogok tulajdonosainál.

Miután a nézők egyre inkább a helyi gyártású műsorokat igénylik, ezért az RTL Klub felpörgette a fikciós tartalmak gyártását, ami megint nem olcsó mulatság. Mindezek mellett a többi saját gyártás és a humánerőforrás költsége is emelkedett.

„Ezért ahhoz, hogy fenn tudjuk tartani a jelenlegi kínálatunkat, nekünk is árat kell emelni”

– mondta az RTL Magyarország vezérigazgatója.

A TV2 is hasonló lépésre készülhet

Az áremelkedés pontos mértékét az új ÁSZF publikálása előtt nem hozzák nyilvánosságra. A magazin kereste a TV2-t is, de egyelőre nem nyilatkoztak nekik, más forrásból viszont úgy hallották, hogy a TV2 is készül a szerződési feltételek újratárgyalására.

Indul az RTL Most disztribúciós változata, változik a szolgáltatás elérhetősége

A következő hónapok egyébként nem csak az RTL Klub továbbítására szóló szerződések meghosszabbításáról fognak szólni, mert nyáron elindul az RTL Most! nevű internetes videotár disztribúciós változata, ami a szolgáltatás továbbfejlesztett verziója lesz. Még magasabb szinten és kibővített formában szolgálja majd ki a digitálistartalom-fogyasztók igényeit és számos extrát kínál majd funkcióiban is.

Ez azt jelenteni, hogy az RTL Magyarország minden digitális jogát elérhetővé teszi az RTL Most!-on keresztül, majd ezt nem közvetlenül az egyes előfizetőknek, hanem a szolgáltatóknak értékesíti. Magyarán ettől kezdve a kibővített szolgáltatást kínáló RTL Most! egy-egy végfelhasználó számára akkor lesz csak teljeskörűen elérhető, ha a szolgáltatója szerződik erre az RTL-lel.

„Nekünk bevételkiesés minden egyes néző, aki nem a képernyőn, hanem mobilon vagy laptopon nézi a műsorainkat, hiszen az utóbbiakból nem jutunk műsordíjhoz és a reklámértékesítés esetén is hátrányos, hogy a különböző képernyők integrált mérése nem megoldott”

– indokolta a lépést Vidus Gabriella.

Kiemelt kép: Vidus Gabriella, az RTL Magyarország vezérigazgatója. Fotó: RTL sajtószoba

Szóljon hozzá!

Ez is érdekelheti

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!