Szauer Tamás lesz a HVG Zrt. marketing- és terjesztési részlegeinek igazgatója. A szakember április 15-től veszi át Tóbiás Andrea, az eddigi vezető feladatait.
A HVG közleménye méltatta a nyolc év után a pozíciójától megváló Tóbiás Andreát, akinek a vezetése alatt a kiadó átalakította a terjesztési infrastruktúrát, „új, digitális funkciókkal bővült a marketingrészleg tevékenysége, a hetilap kiemelkedő eredményeket ért el az előfizetés-megújítás terén, továbbá több eredményes termékindítás és rendezvény mellett, az ő irányításával valósult meg például a HVG Legyen világosság kampánya is.”
A HVG közleménye megemlítette: Szauer Tamás több mint két éve már részt vesz a HVG digitális termékfejlesztési programjainak menedzselésében, valamint a kiadói stratégia kialakításában. Az új vezető pénzügyi és menedzsment tanulmányait Londonban végezte, majd banki, üzleti és startup tanácsadási területen szerzett tapasztalatokat. Szauer a londoni Cass Business Schoolban, az Imperial College London egyetemen szerzett mesterdiplomát menedzsment szakon. Olyan cégeknél dolgozott mint a Bloomberg és a Deloitte.
A Momentum pénzügyi igazgatójaként is dolgozott
Szauer Tamás karrierje során néhány hónapon át a Momentum Mozgalom pénzügyi igazgatójaként is kipróbálta magát. Az akkor formálódó új politikai kezdeményezésben vállalt szerepe miatt 2017 augusztusában néhány kormányközeli sajtótermék támadta édesapját, Szauer Pétert, a HVG többségi tulajdonosát és vezérigazgatóját. Szauer Tamás azonban nem sokkal később, már 2017 szeptemberében, több más elnökségi taggal együtt távozott a Momentum elnökségéből. Szauer személyes okokkal magyarázta a döntést.
31 ezerre esett az értékesítés
A HVG hetilapot a Magyar Terjesztés-ellenőrző Szövetség (MATESZ) 2018 második féléves adatai alapján 42 ezer 671 példányban nyomtatták és összesen 30.940 darabot értékesítettek belőle. 2010 ugyanezen időszakában a lap nyomott példányszáma még 85.235 volt, és 69.461 darab fogyott belőle a különböző értékesítési csatornákon.
A hvg.hu internetes oldal a Digitális Közönségmérési Tanács (DKT) statisztikái alapján idén februárban összesen 2,7 millió látogatót és 42,8 millió oldalletöltést ért el. A portál ez alapján továbbra sem túl erős időszakát éli, hiszen a híroldalak között előzte őt – többek között – az origo.hu, a 24.hu, az Index, a blikk.hu és a Nők Lapja Café is.