
Étel és irodalom néven új kezdeményezéssel jelentkezik januártól a magyar McDonald’s. Ennek lényege, hogy a családok ezentúl a Happy Meal menü mellé akár könyveket is választhatnak a játékok helyett. Az idei kampányban az étteremlánc a modern gyermekirodalomból ismert, az „Így neveld a sárkányodat” könyv- és animációs filmsorozat brit szerzőjével, Cressida Cowell írónővel fogott össze. Az írónő 12 kötetes exkluzív könyvsorozatot írt a gyorsétteremlánc fiatal vendégei számára.
A most induló könyves kampánnyal szellemi táplálékot szeretnének adni a tálcára kerülő táplálék mellé.
A McDonald’s aktivitásai az olvasás népszerűsítése érdekében egyébként 2012-re nyúlnak vissza Magyarországon. Eleinte ismeretterjesztő gyerekkönyveket tettek a menü mellé, majd 2014-ben megjelent a hazai fejlesztésű „Dóri és Marci nyomoz” című kötetük, amelyből 240 ezer talált gazdára. 2016-ban – ismert és pályakezdő – fiatal színészek Csukás István meséiből olvastak fel országos roadshow keretében a gyorsétteremlánc éttermeiben. A most megújult ajánlatban nyolchetente a játékok mellett a sorozat két-két új kötetével, így összesen 12 könyvvel találkozhatnak a Happy Meal menüt választók.
Cressida Cowell korábban népszerű könyveivel számos irodalmi díjat szerzett, sőt a hamarosan háromrészesre bővülő filmtörténet első epizódját Oscar-díjra is jelölték. Cowell az írás mellett, világszerte aktívan kampányol azért, hogy minél több gyerek szeresse meg az olvasást és fedezze fel a könyvek nyújtotta kalandokat.
A mekis olvasmányok a Lombházi-ikrek kalandjait mutatják be, ahol a hősök egy időgép segítségével visszarepülnek a dinók korába. Az első két kötet, az Így ismerték meg az ikrek a Diplodocust és Az ikrek és a T-rex találkozása január 25-től érhető el. A Lombházi-ikrek történetei digitális kalandokkal is kiegészülnek, melyek a Happy Studio alkalmazásban találhatók meg.