Marketing mesterképzés indul a Budapesti Metropolitan Egyetemen (METU), tájékoztatta a Media1-et Papp-Váry Árpád branding szakember, a Magyar Marketing Szövetség alelnöke, a METU Üzleti, Kommunikációs és Turisztikai Karának dékánja, a marketing mesterszak vezetője.
A négy féléves képzésen haladó szintű elméleti és gyakorlati marketingtudást sajátíthatnak el a jelentkezők, erőteljes digitális és integrált marketingkommunikációs fókusszal. A nappali és levelező képzésen államilag finanszírozott helyekre is be lehet kerülni.
A képzés átfogó ismereteket nyújt mindazoknak, akik jobban át szeretnék látni a marketingfolyamatokat, valamint képbe szeretnének kerülni a legfrissebb marketingtrendekkel. A nagy múltú marketingoktatási háttérrel rendelkező intézményben a Kereskedelem és marketing alapszak évek óta az egyik legnépszerűbb üzleti alapképzés, jelenleg ezen a szakon tanul a legtöbb elsőéves hallgató. Emellett a marketinghez kapcsolódó executive MBA szakirányú programok is igen népszerűek a jelentkezők között.
A Papp-Váry Árpád által összefogott, most induló MSc-képzésen arra készítik fel a hallgatókat, hogy gyorsan és kreatívan tudjanak alkalmazkodni a folyamatosan változó környezethez és mindig megtalálják a célcsoporthoz és a márkához legjobban illeszkedő megoldást.
2019 őszétől az egyetem tudományos fokozattal rendelkező marketingoktatói mellett olyan neves gyakorlati szakemberektől is tanulhatnak a képzésen részt vevők mint Csarnai Marianna, a MediaSales ügyvezetője; Duca Andrea, a HD Group ügyvezető partnere; Horváth Attila, a BIG FISH Payment Services Kft. ügyvezető igazgatója; Klausz Melinda, a kozossegi-media.com ügyvezetője; Németh Gabriella, az OFFI Zrt. vezérigazgatója.
Országmárkázástól sportmarketingig
A mester szakon elsajátítható ismeretek széles tudásanyagot foglalnak magukba, a marketingmenedzsment digitális kihívásaitól a marketing információs, kontrolling és CRM rendszerek működésmódján át egészen az online gazdaság, értékesítés és marketing rejtelmeinek megismeréséig. Emellett részletesebben is tanulhatnak a hallgatók a marketingkutatásról, a vásárlói magatartásról, a termék- és márkamenedzsmentről, a fogyasztói és üzleti sales tevékenységről és olyan speciális jogi területekről is, mint például a médiajog, a reklámjog és az adatvédelem. A komplex rendszerekben és marketingfolyamatokban való gondolkozást az órák részeként feldolgozott esettanulmányok és gyakorlati példák segítik elő. A képzést olyan, hazai viszonylatban is különlegesnek számító szabadon választható tárgyak színesítik mint a Direkt marketing, az Influencer marketing, az Országmárkázás, a Reklámszövegírás vagy a Sportmarketing.
Az alapszakos diploma megszerzése után azoknak érdemes mesterszakra jelentkezniük, akik több marketing szakterület működését szeretnék egyben átlátni, vezetői ambícióik vannak, vagy egyszerűen csak szeretnék felfrissíteni, újabb ismeretekkel kiegészíteni marketingtudásukat.
Azok számára is érdekes lehet a szak, akik munkájuk mellett nem tudják vállalni a nappali tanrenden való részvételt, ugyanis lehetőség van levelező munkarendben is tanulni a marketing mesterszakon. A levelezősöknek az órák szombatonként, illetve időnként péntek esténként vannak. A nappali és a levelező tanrenden is be lehet kerülni államilag finanszírozott helyekre, ebben az esetben nem kell tandíjat fizetni a képzés elvégzéséért.
„A jövő marketingvezetőit készítjük fel a mesterképzésen azokra a kihívásokra, amelyet a folyton változó környezet, marketinglehetőségek és növekvő fogyasztói igények jelentenek. Az alapképzésnél átfogóbb tudást a Budapesti Metropolitan Egyetemre mindig is jellemző gyakorlatorientált, megoldásfókuszú módon adjuk át, szorosan együttműködve a kollégákkal, azaz a hallgatókkal”
– mondta el Papp-Váry Árpád.
A METU marketing mesterszakjára február 15-ig a felvi.hu rendszerén keresztül lehet jelentkezni.
A METU Magyarország legnagyobb magánkézben lévő felsőoktatási intézménye. A METU-n 2 karon, 4 fő képzési területen folyik képzés: kommunikáció, üzlet, turizmus és művészet. A folyamatosan bővülő magyar és angol nyelvű kínálatban jelenleg 33 alapszak, 24 mesterszak, 20 szakirányú továbbképzés és 7 felsőoktatási szakképzés közül választhatnak az egyetem iránt érdeklődők. A Metropolitannek jelenleg közel 6000 hallgatója van, akik 2011-től már nemcsak a fővárosban, hanem Hódmezővásárhelyen is folytathatják tanulmányaikat. Az intézmény 2001 óta meghatározó és dinamikusan fejlődő szereplője a hazai felsőoktatásnak. Képességfejlesztő tréningrendszere egyedülálló. A METU jelenleg közel 200 külföldi intézménnyel tart fenn partnerkapcsolatot.