médiahasználati szokások

Vladimir Arandjelovic, a Media eXperience+ Hungary ügyvezető igazgatója, a Media eXperience+ Belgrade társtulajdonosa

Vladimir Arandjelovic: „Meglovagoljuk a Magyarországon is kibontakozó Connected TV hullámot” – exkluzív interjú a Media eXperience+ Hungary ügyvezető igazgatójával

A Media eXperience+ Belgrade magyar leányvállalatot hozott létre Media eXperience+ Hungary néven, hogy támogassa a magyarországi Connected TV (CTV) piac fejlődését, és segítse a helyi piacot és médiát a streaming tévézésben rejlő nézői potenciál kihasználásában. A Media1 exkluzív interjút készített a Media eXperience+ Belgrade három tulajdonosának egyikével, Vladimir Arandjelovic médiaszakemberrel, a Media eXperience+ Hungary ügyvezető igazgatójával a tévés piacon zajló nagy változásokról és arról, miért is egyre fontosabb a CTV, amire ma már a politikusoknak is oda kell figyelnie.

Bognár Éva, a CEU Demokrácia Intézetének Média-, Adat​- és Társadalomkutató Központjának kutatója és programreferense

Mit gondolnak a magyarok a médiáról? Interjú Bognár Évával, a CEU Demokrácia Intézetének kutatójával

Bognár Évával, a CEU Demokrácia Intézetének Média-, Adat​- és Társadalomkutató Központjának kutatójával kielemeztük a Reuters Institute nemrég elkészült Digital News Report nevű médiahasználati kutatásának eredményeit. A kutatásból sok dolog derült ki a magyar és a külföldi médiatrendekről, médiahasználati szokásokról. A kutatás kitért például arra is, hogy mely médiumokat tartják a leghitelesebbnek a magyarok.

A Reuters Intézet 2024-es médiajelentése

Kiderült, mely médiumokban bíznak leginkább a magyarok – megjelent a Reuters Institute jelentése

A Reuters Institute legújabb jelentése szerint Magyarország seregható lett a hírekbe vetett bizalom terén. Tavaly még éppen hogy beelőztük Görögországot, de idén már holtversenyben az utolsó helyen vagyunk velük. A jelentésből több érdekesség is kiderül a magyarok médiahasználati szokásairól. A médiumok előtt álló új kihívásokról is szó esik.

szabadtéri mozi

Komoly kihívások előtt állnak a mozik a médiahatóság kutatása szerint

A megváltozó médiafogyasztási szokások jelentősen kihatnak a filmfogyasztásra is, de a médiahatóság kutatása szerint még nem kell teljesen leírni a mozit. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság adatai szerint az európai lakosok 2022-ben legalább egyszer voltak moziban, és ez az állítás igaz a magyarokra is, pedig az NMHH adatai szerint körülbelül 20 százalékkal drágult 2023-ban a mozizás Magyarországon. Közzétették azt is, mely filmek a legnépszerűbbek.

tévé, tv, idősek, távkapcsoló, tévénézés, öregek

Médiahatóság: eltűnt több mint egymillió tévénéző a készülékek elől – A HírTV és az ATV közönsége a legidősebb az NMHH kutatása szerint

Jelentősen átalakult a hazai televíziós piac az új évezredben a technológiai fejlődés, a médiafogyasztási szokások változása és a digitális platformok megjelenése miatt. 1997 óta egyre több időt töltünk képernyők előtt – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kutatásából, amely ugyanakkor azt is megállapítja, hogy a tévénéző közönség az elmúlt két és fél évtizedben gyorsabban öregedett, mint általában a magyar lakosság: 2022-ben átlagosan tíz évvel voltak idősebbek a képernyő előtt ülők a lakosság átlagánál, míg huszonöt éve ez a különbség csupán négy év volt. Ráadásul az NMHH adatai szerint eltűnt több mint egymillió tévénéző a készülékek elől az utóbbi évtizedekben és több műfajnak is nyoma veszett.

Mielőtt távozna...

Kérje ingyenesen napi hírlevelünket és naponta elküldjük e-mail fiókjába a legfrissebb híreinket!

Adatvédelmi beállítások