
Lebukott a kormánypropaganda: nem a Tisza alelnöké, hanem Mészáros Lőrinc öccséé a balatonfüredi luxusvilla
Újabb kínos lebukás a kormánypropagandában.
Újabb kínos lebukás a kormánypropagandában.
Idén 165 milliárd forint közpénzből működhet a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap, mely 480 millió forintot tervez költeni sminkesre, fodrászra és stylistra. Az erről szóló közbeszerzési eljárás nagyon hasonló a korábbiakhoz, így várhatóan a nyertes is ugyanaz a cég lesz, mint az előző években. Az MTVA tavaly is 480 milliós szerződést kötött a feladatokra, de végül 19 millió forinttal többet, tehát 499 millió forintot költött .
A kormányközeli New Land Media és a Media Dynamics Kft. lett a befutó a Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKH) médiaügynökségi és kutatási feladatok ellátására kiírt tenderén. Akkor még nem voltak ismertek a számok, most azonban kiderült, pontosan mennyi közpénzt szán a marketinges feladatokra a kormány: a keretmegállapodás értéke 24 milliárd forint.
A közbeszerzési előírások megsértése, a részrehajló hivatali eljárás, a jogvesztő eljárási határidők önkényes figyelmen kívül hagyása, a törvény előtti egyenlőség követelményének figyelmen kívül hagyása és a szakmaiatlan megállapítások miatt bírósági felülvizsgálatot kezdeményezett a Közbeszerzési Döntőbizottság határozata ellen az Integritás Hatóság, amelynek kommunikációs közbeszerzési eljárását a KDB határozata megsemmisítette. Az Integritás Hatóság az erről szóló keresetleveleit benyújtotta az illetékes bírósághoz. Ezekben kérte a bíróságot, hogy a jogsértés hiánya miatt semmisítse meg a KDB határozatát.
Biró Ferenc Pállal, az Integritás Hatóság elnökével készített interjút a Media1 azután, hogy a Közbeszerzési Döntőbizottság (KDB) a Balásy Gyula kormányközeli vállalkozó nevével fémjelzett New Land Media által kezdeményezett jogorvoslati eljárás eredményeképpen megsemmisítette az Integritás Hatóság korrupcióellenes kommunikációs közbeszerzési tenderének azon részeit, amelyet nem a kormányközeli médiavállalat, a New Land Media és Lounge Design párosa nyert meg. A közbeszerzési adatbázisból már korábban láthattuk, hogy 2015 óta közel 1400 milliárd forintot költöttek az állami szereplők a Lounge-csoportnál az NKOH rendszerén keresztül.
A Magyar Péter, a Diákhitel Zrt. volt vezérigazgatója által kritizált minőségű és árazású kommunikációs munkákért ezúttal alsó hangon 174 millió forintot fizet a magyar állam a kormányközeli milliárdos cégeinek.
A korrupcióellenes harc fontosságáról szóló kommunikációs feladatokra keresett szakembereket a hatóság, 1,1 milliárd forint volt a tét. A Rogán Antalhoz köthető Balásy Gyula is elindult, de ezúttal hoppon maradt.
Az állami tévé éves szépészeti kerete egyre csak növekszik, a mostani eddig az abszolút rekord. Meghívásos eljárásban keresik a szerencsés szolgáltatót.
Mehlhoffer Tamás, az Integritás Hatóság kommunikációs vezetője a Media1 érdeklődésére megerősítette, hogy a korrupció elleni kommunikációs tevékenységre meghirdetett közbeszerzésükön valóban elindultak Balásy Gyula cégei, a New Land Media és a Lounge Group, és megerősítette azt is, hogy az első körös kiválasztási folyamaton is túljutottak a vállalkozások, de ez még közel sem jelenti azt, hogy ők lesznek végül a 2. kör, vagyis a tender győztesei.
Az EU-t és Soros Györgyöt támadó kormányzati kampányokon és más propagandakommunikáción milliárdokat kaszáló, Balásy Gyula érdekeltségei közé tartozó Lounge Group szerint nem igaz, hogy túlárazták az államnak nyújtott szolgáltatásaikat vagy hogy más módon trükköznének. Szerintük az sem igaz, hogy nyomozás folyik ellenük. A Szabad Európát, mely nyilvánosságra hozta, hogy a cégcsoport milyen összegekért dolgozik az államnak, üzleti titok megsértésével vádolják Balásyék és közleményben fenyegetik a magyar média egy részét, akár büntetőeljárást is kilátásba helyezve egyes lapokkal szemben.