
Így áll a magyar reklámipar – Interjú Novák Péterrel, az MRSZ elnökével (2025.04.14.)
A Media1 podcast- és rádióműsorának vendége volt Novák Péter, a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) elnöke.

A Media1 podcast- és rádióműsorának vendége volt Novák Péter, a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) elnöke.

Közel 6 százalékkal bővülhet a globális reklámpiac 2025-ben a Dentsu Global Ad Spend Forecasts prognózis szerint. A tévés reklámpiac csak marginális mértékben tud majd növekedni, az online piac viszont továbbra is szépen bővülhet. A magazinok és a napilapok komoly kihívások előtt állnak. Az összefoglalóból kiderülnek a részletek.

Egyre kevesebbet költenek médiára a magyarországi nagy hirdetők az árbevételük arányában. Amíg például Csehországban és Szlovéniában pont fordított tendencia figyelhető meg, nálunk a a nagyvállalatok a médiaköltéseken spóroltak talán a legtöbbet az elmúlt másfél évtizedben – derül ki a Mindshare nemzetközi médiaügynökség friss, a Media1-hez eljuttatott kutatásából, mely rámutat, hogy túlságosan olcsó a magyar média.

Közzétették a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) 2023-as média- és kommunikációs piac költéseit felmérő számait, amiből kiderül, hogy ugyan kétszámjegyű volt nominálisan a növekedés a magyar reklámpiacon, de reálértéken eközben valójában csökkent a kommunikációs iparág árbevétele 2023-ban.

Az eddigi MLE-elnök megerősítése mellett új elnökséget és felügyelőbizottságot is választottak a következő két évre.

Novák Péter bejelentette, hogy a Httpool by Aleph, a világ egyik vezető digitális hirdetésekkel foglalkozó vállalata képviseli ősztől a Microsoft Advertisingot 23 közép- és kelet-európai országban, köztük Magyarországon is.

Gulyás Jánossal, az MRSZ elnökével részletesen is kielemeztük a médiatorta adatokat és mindazt, ami az elmúlt évben történt a magyar reklámiparral, valamint szó esett az iparág jövőjéről is.

Az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) és a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) kodifikációs bizottsága az elmúlt két évben széleskörű szakmai egyeztetés keretében, mintegy 24 szervezet javaslatainak összehangolásával több mint 30 ülés alkalmával aktualizálta a Magyar Reklámetikai Kódexet – írja a szervezet a Media1-hez eljuttatott közleményében.

Elkészültek a Magyar Reklámszövetség 2022-es média- és kommunikációs piac költéseit felmérő számai. E szerint 2022-ben nominális értéken ugyan csekély mértékben növekedtek, reálértéken azonban 10,8 százalékkal csökkentek a média reklámbevételek és 5,4 százalékkal apadtak a hirdetői marketingkommunikációs költések. Folytatódott a globális szereplők előretörése a magyar reklámpiacon.

A globális reklámköltések összértéke idén várhatóan eléri a 740,9 milliárd dollárt, ami 3,8 százalékos bővülést jelent az előző évi 713,6 milliárd dollárral szemben – áll a Dentsu nemzetközi kreatív, marketing- és médiaügynökségi hálózat által közzétett, a világ közel 60 országára kiterjedő előrejelzésében, melyet a Media1-hez is eljuttatott. A magyarországi reklámköltések idén nagyjából a nemzetközi várakozásoknak megfelelően alakulnak majd.