fbpx

betiltás

Magyar Újságírók Országos Szövetsége (MÚOSZ).

Állásfoglalást adott ki az RTR Planeta kapcsán a MÚOSZ

A Magyar Újságírók Országos Szövetsége (MÚOSZ) sem hagyta szó nélkül, hogy Magyarországon és az Európai Unió területén továbbra sincs tiltás hatálya alatt az RTR Planeta nevű orosz propagandaadó. A MÚOSZ reméli, hogy az Európai Unió hamarosan orvosolja ezt a hibát, valamint reméli, a kábelszolgáltatók addig is elkezdik kivenni önként a kínálatukból, hogy mérsékeljék a háborús uszítás terjesztését.

Zaszlók az Európai Bizottság épülete előtt

Válaszolt az Európai Bizottság arra, miért érhető el most is az orosz állami RTR Planeta, rajta Putyin propagandistájának műsorával

Az orosz-ukrán háború miatt, a dezinformáció elleni harc jegyében az Európai Unió az RT (Russia Today) és a Szputynik TV médiaszolgáltatási jogosultságát felfüggesztette, de a Vlagyimir Putyin orosz elnök propagandistája, Vlagyimir Szolovjov műsorait sugárzó, állami hátterű RTR Planeta, mely korábban más államok megszállását, elpusztítását is népszerűsítette, elérhető maradt Magyarországon is több nagy kábelszolgáltatónál. A Media1 erről kérdezte az Európai Bizottságot és a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóságot, valamint újabb kérdéseket küldtünk a Telekomnak. A magyar médiahatóság egyelőre nem, az Európai Bizottság Magyar Képviselete azonban viszonylag hamar reagált a kérdésünkre.

Parabola.

Lekapcsolták Európában az orosz RT adását, de orosz műholdakról továbbra is elérhető maradt a tévécsatorna

A Media1 műholdas szakértője szerint szerda késő délután óta hiába kapcsolnak az európai Astra1 és Astra2 műholdakra beállított parabolaantennával rendelkezők a korábban Russia Today néven működő orosz RT tévécsatorna programhelyére, az Astra műholdakon már csak fekete képernyőt látható, azaz szünetel a műsortovábbítás. Az orosz műholdakra állított parabolaantennák segítségével ugyanakkor továbbra is elérhető az adás, más kérdés, hogy az európai kábelszolgáltatók ezeket a jeleket nem terjeszthetik most az EU-s tilalom miatt, ami Oroszország Ukrajna ellen indított háborúja kapcsán született, amiért az RT részt vállal az európai biztonság destabilizálásában. Időközben lépett a Google is.

keverőpult, rádió

Betiltotta Oroszország az Eho Moszkvi rádiót és a Dozsgy online televíziót

Gyakorlatilag megszüntette a kormánykritikus orosz Eho Moszkvi rádióállomás és az ellenzéki Dozsgy online televízió adásának foghatóságát egy keddi intézkedésével az orosz médiahatóság, a Roszkomnadzor. Az orosz kormány eközben saját hírportált indított, ahol saját perspektívájából igyekszik bemutatni az ukrajnai helyzetet, és bírsággal fenyegeti azokat a médiaszolgáltatókat, amelyek háborúnak nevezik, amit Ukrajna ellen indított Oroszország.

Értesüljön azonnal a legfontosabb médiás hírekről!

Lájkolja Facebook oldalunkat!


Kérje ingyenesen napi hírlevelünket!

Adatvédelmi beállítások