
Így áll a magyar reklámipar – Interjú Novák Péterrel, az MRSZ elnökével
A Media1 podcast- és rádióműsorának vendége volt Novák Péter, a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) elnöke.

A Media1 podcast- és rádióműsorának vendége volt Novák Péter, a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) elnöke.

A TV2 hosszú idő után most először közölt adatot arról, mekkora az éves állami reklámbevétele. A csatorna médiaipari portálunkkal tett kivételt, így kiderült, mekkora közpénz jutott tavaly a TV2-nek és az RTL-nek állami reklámköltés formájában. Úgy tűnik, Magyar Péter a napokban erősen túlzó adatokat publikált a TV2-nél költött közpénzekről.

Az elmúlt időszakban sorra kerültek elő bizonyítékok és dokumentumok arról, hogy az RTL Magyarország és a Nemzeti Együttműködés Rendszere (NER) között egyre szorosabb kapcsolat alakult ki. Egy 50 perces hangfelvétel, kiszivárgott dokumentumok és belső információk is arra utalnak, hogy a médiavállalat vezetése több ponton együttműködött NER-közeli szereplőkkel. Most újabb fejleményre bukkantunk: egy Fidesz-közeli médiacsoport konferenciájának hamarosan részben az RTL Liget ad otthont. Az esemény főszponzora Mészáros Lőrinc MBH Bankja, a támogatók között pedig a több milliárdos állami reklámkampányokat bonyolító Balásy Gyula Lounge Groupja és a Mészáros-közeli TV2 Csoport is szerepel.

Az RTL együttműködést kötött Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter testvérének, Szijjártó Saroltának és sógorának, Őry Tamásnak az érdekeltségével, a MOTAM Kft.-vel. A lépés – mely kevesebb mit fél évvel az RTL Szijjártó Péterrel készült exkluzív interjúja után történt – újabb példája annak, hogyan fonódnak össze a NER-hez köthető szereplők az ország második legnagyobb kereskedelmi tévéjével is.