
Elstartolt a ChatEurope
Nagyszabású összefogás indult az Európai Bizottság és európai sajtó több fontos szereplőjének részvételével: kedden elindították a ChatEurope nevű chatbotot, amelynek célja az online terjedő álhírek visszaszorítása.

Nagyszabású összefogás indult az Európai Bizottság és európai sajtó több fontos szereplőjének részvételével: kedden elindították a ChatEurope nevű chatbotot, amelynek célja az online terjedő álhírek visszaszorítása.

A Project Agora új stratégiája mesterséges intelligenciával és prediktív közönségekkel váltaná ki a harmadik féltől származó cookie-kat. George Ntouzos részletesen elmagyarázza, hogyan működik ez a gyakorlatban – és miért fontos ez a hirdetőknek Magyarországon is. (x)

A magyar közmédia munkatárscserét, közös híreket és mesterséges intelligenciára épülő együttműködést ígért Kína vezető propagandamédiáinak – derült ki azokból a szerződésekből, amelyeket az Átlátszó perelt ki az MTVA-tól.

A legjelentősebb hazai kommunikációs szakmai szervezetek példaértékű együttműködésében elkészült az első átfogó magyar AI-kézikönyv, jelentette be Kovács Tibor, a Magyar Lapkiadók Egyesülete elnöke a Media1 hétfői rádióműsorában. A dokumentum célja, hogy egy átlátható keretrendszer mentén, bármely érintett iparági szereplő számára gyakorlati útmutatást kínáljon az AI felhasználásának transzparens és etikus módjára – különös tekintettel a fogalmi, tartalomelőállítási, jogi és szabályozási, etikai, alkalmazási, adatbiztonsági, teljesítménymérési, valamint együttműködési területekre. Az AI-kézikönyv – úttörő jellege miatt – iránymutatásként szolgálhat más szakterületek és felhasználók számára is. Íme a részletek az AI Guide-dal kapcsolatban és az interjú Kovács Tiborral, az MLE elnökével.

Egyszerre távozik két, a magyar reklámipar legbefolyásosabb emberei közé tartozó csúcsvezető a GroupM (WPP) médiaügynökségi csoport leányvállalatainak éléről. Nagy átalakítások, összevonás és lehetséges, hogy elbocsátás is várható, mivel a Wavemaker és az EssenceMediacom médiaügynökségek összeolvadnak egyetlen közös struktúrába WPP Media néven. Azt ugyanakkor cáfolják, hogy a Mindshare is beolvadna.

A Be Social friss felmérése szerint a magyar tinédzserek többsége már a ChatGPT-t használja a házi feladatokhoz, és az Instagramot tartja elsődleges hírforrásnak. A 2025-ös Tinik a neten-felmérés több mint 1500 fiatalt kérdezett meg digitális szokásairól – az eredményekből sok más meglepő és tanulságos trend is kirajzolódik.

Az AI-ban rejlő lehetőségek feldolgozása hozta idén a médiadíjakat. Íme a győztes pályaművek és azok alkotói.

Elindult a köznews.hu, egy új híraggregátor platform, amely több mint 30 híroldal tartalmát gyűjti össze és mesterséges intelligencia segítségével óránként frissülő, pártatlan összegzésekkel is segíti a tájékozódást.

Elnökké választása utáni első interjúját a Media1-nek adta Zabari István, az Ecommerce Hungary nevű e-kereskedelmi iparági szövetség elnöke, aki egyben a Lumenet webáruház résztulajdonosa is.

Magyar Péter testvérének lapjától, a Kontrolltól indult el egy valótlannak bizonyuló, az MTVA-t érintő információ, amit azután a hvg.hu és a 24.hu is forráskritika nélkül átvett – végül mindhárom portál helyreigazításra kényszerült. Az ügy messzire vezet: miközben a NER-es álhírgyárak információit a kormányfüggetlen lapok általában erős fenntartásokkal kezelik, szemmel láthatóan ez a körültekintés néha elmarad, ha a Tisza Párt közeléből érkezik információ. Ez pedig komoly veszélyt jelent a még megmaradt néhány kormánykritikus lapra nézve.