
Országszerte ugyanazzal az Orbán-interjúval indítottak a megyei lapok
A kormánypárti médiagólem, a Mediaworks (KESMA) megyei online lapjai a választások előtt egy nappal szokás szerint megint csúcsra járatják a propagandát.
A kormánypárti médiagólem, a Mediaworks (KESMA) megyei online lapjai a választások előtt egy nappal szokás szerint megint csúcsra járatják a propagandát.
Orbán Viktor pártja több mint 105 millió forintot költött a Google platformjain hirdetésekre április közepe óta. A Fidesz-közeli médiavállalat, a Mediaworks is TOP-költővé vált.
Nem akarta Tóth-Szántai József, az önmagát civilként meghatározó, de többségében a Fidesz-KDNP politikusait és a hozzájuk közel álló személyeket maga mögött tudó miskolci polgármesterjelölt, a Mészáros Lőrinc-közeli helyi rádió munkatársa, hogy közölje a Borsod24 a vele felvett nagyinterjút, ezért 2 millió forint kártérítési igényt jelentett be a Borsod24-nél, valamint megfenyegette a lap egyik szerkesztőjét, hogy büntetőeljárást kezdeményez vele szemben, ha mégis publikálja a szöveget. A lap ellenállt és leközölte a beszélgetést. Mikor tilthat le egy politikus vagy más egy vele készült interjút és mikor nem? Tényleg vissza kell-e küldeni a szöveget megjelenés előtt az interjúalanynak és csak akkor közölhető a beszélgetés, ha ő jóváhagyja, vagy ez csak tévhit? Jogszerűen próbált-e eljárni a politikus, vagy túlkapás történt? Ez is kiderül is a cikkből.
Nagyszabású, egész estét felölelő választási műsorral készül vasárnapra az ATV. A csatorna bejelentette a műsorral kapcsolatos főbb részleteket és videó segítségével, a színfalak mögé engedve megmutatta azt is, hogyan készülnek a televízió idei évének egyik legfontosabb pillanatára. Sváby András, az este egyik műsorvezetője és Németh S. Szilárd, az ATV vezérigazgatója is megszólalt.
Közöljük az RTL a Media1 érdeklődésére adott válaszát arról, hogy meg tudják-e szervezni a több politikus által emlegetett élő választási tévévitát június 9. előtt.
A kormánypárti Mediaworks Hungary Zrt. szerepel finanszírozóként több, a Fidesz egyes politikusait népszerűsítő internetes hirdetéshez kapcsolódóan a Facebookot működtető Meta hirdetéstárában. A Mediaworks a napokban közzétett olyan fizetett reklámcikket is, amely egy fideszes polgármester választási esélyeinek javítását szolgálja. Mindez azért érdekes, mivel az Állami Számvevőszéknek (ÁSZ) az arra rendelkezésre álló határidőig a cég nem jelezte, hogy be kíván fogadni politikai hirdetéseket: a trükk lényege az lehet, hogy a fizetett PR-cikk hivatalosan nem magát a politikust, hanem az általa irányított önkormányzatot népszerűsíti a politikus intézkedéseit méltatva. Egyelőre tisztázatlan, a számlát abban az esetben ki fizette.
Ráfordulva a vasárnapi európai parlamenti és az önkormányzati választásokat megelőző kampányidőszak utolsó pár napjára, teljes fokozatra kapcsolt a kormányzati propaganda a Metropolnál. A fideszes médiaalapítvány, a KESMA / Mediaworks alá tartozó lapnál a látszatra se nagyon adnak: a Media1-hez eljutott 2024. június 3-i, tegnapi lapszámban például már a keresztrejtvényt is a propaganda szolgálatába állították.
Három műsorvezető és szakértők várják majd a nézőket június 9-én, a választások napján este az RTL-en. Az élő választási műsor a televíziós vállalat hírportálján is elérhető lesz, ahol már a szavazókörök megnyitásától percről percre követik majd a nap eseményeit.
Véletlenül éppen a kampány utolsó két hetében dobálják be ingyen a postaládákba az újabb és újabb kormánypárti kiadványokat a kormánypárti KESMA / Mediaworks megbízásából, kéretlenül a lakosság számára. A fedősztori szerint mindez csupán kedvcsináló az olvasgatáshoz.
Az ATV és a Spirit FM közölte a hétvégi két tévévitájával kapcsolatos legfrissebb információkat. Kiderült, hogy Magyar Péter, a Tisza Párt alelnöke és a párt európai parlamenti listavezetője nem él a lehetőséggel, nem száll vitába a többi EP-listavezetővel. A Fidesz is így döntött.