Szerinted mi a sikeres vállalkozás alapja? Valószínűleg a hatékony ügyfélkezelés. Az összes folyamat szinkronizálása és átlátható kezelése biztosítja, hogy a dolgok simán menjenek, de emellett fontos, hogy az ügyfélkapcsolatok folyamatosan fejlődjenek. Számos vállalatnál a CRM rendszerek bevezetése pontosan ilyen pozitív hatásokat hoz.
Tegyük fel, hogy elhatároztad, hogy bevezetsz egy crm rendszert a cégedbe. A te vállalkozásod is más, hiszen minden cég egyedi, saját működési stílussal és folyamatokkal. És bár ez elsőre kihívásnak tűnhet, egy jól beállított rendszer segíthet, hogy jobban illeszkedjen hozzád és a cégedhez. Ezt az előnyt azonban csak alapos tervezéssel és felkészüléssel tudod maximálisan kiaknázni.
Tévhitek a CRM rendszerek bevezetéséről
Gondoltál már arra, hogy a CRM rendszer telepítése véget nem érő kínlódás lehet? Egyesek félnek attól, hogy ezek a rendszerek bonyolultak, és évekig elhúzódhat a bevezetésük. Valójában a megfelelő előkészületek esetében gyorsan és hatékonyan is beállíthatod. Ugyanilyen tévhit az is, hogy a csapatod nehezen tanulja meg a használatukat. Ha kollégáid már sikerrel használják az alap irodai szoftvereket, a CRM sem lesz idegen terep.
Sokan azzal is érvelnek, hogy egy CRM költséges. A valóságban azonban a rendszer moduláris jellegének köszönhetően a költségeket is a használathoz igazíthatod: ténylegesen csak azért fizetsz, amit használtok. A rendszer azáltal, hogy jelentősen növeli a hatékonyságot, hosszú távon garantáltan megtérül.
Hogyan készülj a bevezetésre?
Elsőként készíts egy ütemtervet a bevezetéshez. Sorold fel lépésről lépésre, hogy milyen feladatokat kell elvégezni, milyen időkeretekkel dolgozol, és kik lesznek résztvevők. Az integrációk során számos technikai kérdés merülhet fel, amikre hasznos azelőre választ találni. Elképzelhető, hogy további rendszerkapcsolatokra van szükséged, például email naptár vagy számlázó program.
A célok kijelölése is elengedhetetlen. Mire szeretnéd használni a CRM-rendszert? Ügyfélkeresések kezelésére, marketing kampányok optimalizálására vagy esetleg az értékesítési folyamatok hatékonnyá tételére? Ahány vállalat, annyiféle cél létezhet, mindenesetre fontos, hogy tisztán lásd a sajátodat.
Folyamatok és adatok rendszerezése
Már a bevezetés előtt állj neki a cég szervezeti és üzleti folyamataid átgondolásának. Mi az, ami jelenleg jól működik, és mi az, ami változtatásra szorul? Milyenek lennének az ideális folyamatok? Tegyél fel magadnak kérdéseket, mint például: „Milyen esetekben szoktam kifutni az időből?” vagy „Milyen részeken érzékelem a szervezetlenséget?” Egy jól strukturált CRM sokat segíthet, hogy ezeket a kihívásokat megoldhasd.
A kommunikáció gördülékenységét az adatok frissessége garantálja, így erre külön figyelmet kell fordítani. Vizsgáld meg, hol és milyen formában tároljátok az ügyféladatokat. Excel táblázatok, dokumentumok? Az adatok átültetése egy új, átlátható rendszerbe hozzájárul az átláthatóság javításához.
Tréninglehetőségek és a támogatói háttér
Az informatikai ismeretek hiánya akadályt jelenthet ezen a területen, de a különböző tréninglehetőségek ezt kezelhetik. Sokan tapasztalták már, hogy az új képzési lehetőségek jelentős segítséget nyújtanak a bevezetés során. Az online elérhető programok, és egy jó mentor hasznos kiegészítő, amely hozzájárulhat a csapat teljes körű beilleszkedéséhez.
A sikeres CRM bevezetés nemcsak a technikai megoldásokon múlik. Az emberi tényezők is jelentős szerepet játszanak, hiszen egy támogató csapat vagy egy jól működő segítségnyújtó rendszer nagy löketet adhat a bevezetés során. Jó példa erre a MiniCRM csapata, akik díjat is nyertek a kiváló ügyfélélményért.
A munkafolyamatok finomítása és az adatok kezelése nemcsak a hatékonyságot növeli, hanem az ügyfélélményt is jelentősen javíthatja. Aki kimagasló teljesítményre törekszik, aligha mondhat le egy ilyen rendszerről, hiszen ezek a rendszerek aktívan támogatják a vállalat teljesítménynövekedését.
(x)