egészség

Az egészségügyi marketing legfontosabb tényezői (x)

Évről évre változik az egészségügy minden szegmense, éppen ezért a marketing terén is követni kell mindezeket, ráadásul nem árt figyelembe venni az aktuális trendeket és persze a kínálkozó lehetőségeket.

Hogyan lehetnek sikeresek az egészségügyi vállalatok? Ebben a cikkben rengeteg hasznos tippet hozunk.

A fejlődés elkerülhetetlen

Ha éppen azon gondolkodunk, hogy megbízunk egy online marketing ügynökséget, például igénybe vesszük a FutureManagement egészségügyi marketing szolgáltatását, ez esetben is érdemes tájékozódni, hogy milyen változtatásokra lesz szükség, és melyek azok a tényezők, amelyek már akár most is adottak.

A digitalizáció manapság épp annyira fontos, mint megfelelni az adatvédelmi előírásoknak, hiszen aki nem lép időben, azt minden szempontból hátrányok érik. Ráadásul az egészségügyben eleve kikerülhetetlenek a digitális megoldások, például a foglalási rendszerek, a bejelentkezési űrlapok a hatékony pácienskezeléshez.

A betegek érzékeny adatai pedig eleve nagyobb fokú védelmet kívánnak meg, így nemcsak az adatvédelmi szabályok betartását kell garantálni, hanem az adatszivárgás elkerülése, vagyis a kibertámadások ellen is megbízható intézkedések szükségesek.

Találjuk meg a közös hangot!

Amennyiben a technikai háttér adott, még nem dőlhetünk hátra, hiszen a marketingtevékenységek során kifejezetten ügyelni kell a kommunikáció személyre szabására, vagyis szükséges szegmensekre bontani a célcsoportot, de közben kellő komolysággal, hitelességgel kell képviselni az egészségügyi vállalat értékrendjét, küldetését is.

A páciensek viselkedési mintáit elemezve optimalizálhatók a hirdetések, könnyebben célba juttathatók az üzenetek. Itt említenénk meg az AI-alapú megoldásokat is, melyek hasznosak lehetnek az elemzések során, valamint az ügyfélszolgálatot is segíthetjük például chatbotokkal.

A social media szerepe

Az egészségügyi marketing esetében ugyanúgy lényeges elem a közösségi médiában való jelenlét, amely ráadásul több célt is szolgálhat, egyrészt növelheti a márkaismertséget, másrészt tájékoztathatjuk, informálhatjuk a pácienseket, ezáltal közvetlenebbé tehetjük a kommunikációt. 

Ami talán a legnehezebb, hogy szakmailag hitelesek maradjunk, miközben diszkrétek is, hiszen betegségekről, egészségügyi problémákról van szó, ugyanakkor az emberibb, barátságosabb hangvétel is lényeges, hogy a feszültség enyhüljön, ne tűnjön ridegnek a cég. 

Ezt az egészségügyi vállalatoknak sem szabad elfelejteniük, hogy bár a távolság megtartása elengedhetetlen, mégis hús-vér emberek állnak a cég mögött: orvosok, egészségügyi dolgozók, akik az életüket arra tették fel, hogy segítsenek másoknak.

Kérjünk segítséget a FutureManagement online marketing ügynökségtől, akik jártasak az egészségügyi marketingben!

(x) hirdetői tartalom

Ne maradjon le a híreinkről, iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!

Mielőtt távozna...

Kérje ingyenesen napi hírlevelünket és naponta elküldjük e-mail fiókjába a legfrissebb híreinket!

Adatvédelmi beállítások