Fontos a tudás
Mindenekelőtt szögezzük le, hogy bár a legtöbb nagyvállalatnál már van marketing részleg, hiába foglalkoznak ezzel a területtel, ha nincs meg a kellő tapasztalatuk bizonyos téren. Nem véletlen, hogy az ilyen projekteket sokan kiszervezik online marketing ügynökségnek. Vannak ugyanis olyan területek, mint a hirdetések, a SEO vagy éppen a profi grafika, amit nem biztos, hogy bárki képes megoldani.
A nagyobb ügynökségek azonban több 10-20 éves tapasztalattal rendelkeznek, amelynek során már több száz vállalkozásnak segítettek előrébb jutni. Fontos, hogy olyan ügynökséget keressünk, amely fel tudja mutatni az eredményeit. Az sem mindegy, hogy egy online marketinggel foglalkozó cég mire fókuszál. Fontos, hogy vegyük figyelembe, hogy mekkora a mi vállalatunk, van-e hasonló tapasztalata az általunk választott csapatnak. Képesek-e célcsoportra és üzleti környezetre szabni a marketinget. Nem csak a megfelelő célokat kell felállítani, hiszen nem árt, ha segítenek abban is, hogy elérhessük azokat.
Mi számít nagyobb falatnak?
Ha van egy marketing osztályunk, egy marketingesünk, akkor sem biztos, hogy például a Facebook Ads hirdetéshez- és kampánykezeléshez megfelelően ért. Ezeknek a hirdetéseknek a célja, hogy magas hatékonysággal érjék el a felhasználókat mind számítógépen, mind mobil eszközön. A hirdetéseket mindenki eléri, ezáltal találnak rá a termékünkre, szolgáltatásunkra. Ha azonban az nincs jól beállítva, pozicionálva, akkor nem képes teljesíteni és csak felesleges pénzkidobás lesz az egész. Egy új termék bevezetése előtt ráadásul fontos, hogy felmérjük a piaci reakciókat, amire szintén jók lehetnek ezek a platformok.
De ide sorolhatjuk a profi szövegírást is. Bár manapság sokan úgy gondolják, megoldják ezt egymaguk, szintén nem célravezető, ha egy hozzá nem értő dolgozik rajta. A tartalommarketing szerves részét képezi a vállalat sikerének. Ide tartozik minden olyan dolog, amely a termék és szolgáltatás promotálására lett kitalálva. Legyen az videó, kép vagy éppen grafikai anyag, hozzá tartozó szöveges tartalom. Kétségkívül az egyik legjobb módszer arra, hogy a céget népszerűsítsük és megtaláljuk az új ügyfeleket, ha minőségi szöveges tartalommal látjuk el a weblapunkat. Ehhez viszont elengedhetetlen a SEO szövegírás. Ez támogatja többek között a keresőoptimalizálást, aminek hatására előrébb kerülhetünk a Google találati listájában. Ez persze csak a jéghegy csúcsa.
Cégvezetőként ráadásul az is nehéz feladat, hogy a feladatokat hatékonyan szervezzük ki. Hiába van egy marketing részlegünk, ha az ő kapacitásukba már nem fér bele egy újabb kampány, egy újabb terület, amit meg kéne tanulniuk. Választhatunk, hogy új kollégát veszünk fel vagy megoldjuk a feladatot egy online marketing ügynökség bevonásával. Az sem mindegy, hogy ki a belsős kolléga, előfordulhat, hogy lebetegszik, egy hosszabb szabadságra megy, a hirdetéseknek, posztoknak, a szövegírásnak akkor is mennie kell. Vannak feladatok, amik megvárják a dolgozót, de bizony lesznek olyan munkák, amiket nem lehet elhalasztani.
A pénz kérdése
Tény és való, hogy mindenki az anyagi oldalát fogja először megnézni. Az egyik legnagyobb különbség egy belsős marketing munkatárs és egy ügynökség szerződtetése között, az a pénzösszeg, amit kifizetünk egyiknek és másiknak. A belsős dolgozó fizetését a cég fogja kitermelni, járulékokkal együtt. Ez Magyarországon cseppet sem kevés összeg.
Ezzel szemben egy ügynökség számára fix havidíjat fizetünk, ami előfordulhat, hogy túlszárnyalja egy belsős kollégia havi költségeit, de itt fontos megemlíteni, hogy ez az összeg általában 3-4 különböző területhez értő személy munkadíja is benne lesz. Ha pedig csak ideiglenesen van szükség segítségre, akkor nem kérdés, hogy melyiket kell választani.
(x)