Az iskolai évek minden gyermek életében fontos mérföldkőnek számítanak, hisz tulajdonképp ez idő alatt nőnek fel.
A frissen ballagott óvodás szeptemberben beül a padba az első osztályban, majd nyolc évvel később kiskamaszként búcsúzik az intézménytől, hogy aztán középiskolai keretek közt folytassa tanulmányait.
Eltelik még néhány év, és immár fiatal felnőttként, az érettségivel a zsebében izgul azon, hogy bekerült-e az egyetemre. A felsőoktatás évei után pedig diplomásként irány a munkaerőpiac, a nagybetűs Élet.
Ez idő alatt persze nagyon sok minden történik, így egyáltalán nem mindegy, hogy a gyermek milyen oktatást kap. Az olyan intézmények, amelyek sajátos oktatási módszereket alkalmaznak valóban az életre készítik fel a diákjaikat. Ha ilyenben gondolkozik, akkor jelentkezzen a Brit-Magyar Iskolába gyermekével!
Tanulás tapasztalás útján
A normál tantervű iskolákban még ma is kiemelt szerepe van az elméleti módszereknek, melyek a lexikális tudást gyarapítják. Való igaz, hogy ez is fontos, ugyanakkor nem szabad, hogy emiatt a gyakorlat útján történő tudás megszerzése háttérbe szoruljon.
“A gyermeki tanulás útja a tapasztalás” – ezt az elvet vallja Kun Andrea, aki az imént említett Brit-Magyar Iskolában tanít. Andi néni magyarul és angolul oktat rajzot és vizuális kultúrát, és saját bevallása szerint a tantárgyi integráció híve.
Ez annyit jelent, hogy egy-egy tananyagot több nézőpontból is megközelít, így a diákok sokkal szélesebb körű tudásra tehetnek szert, mintha csak be kellene magolniuk az elméletet egy tankönyv száraz szövege alapján.
Andi néni emellett arra is nagy hangsúlyt helyez, hogy a gyermekek életkorának megfelelő szinten megtanítsa őket jól kommunikálni. Ez ugyanis egy olyan fontos készség, amire közel sem csak az iskolai évek alatt lesz szükség, hanem a felnőtt életben egyaránt.
Csapatszellem, közösségépítés
A normál iskolákban frontális oktatás zajlik, ami abból áll, hogy a pedagógus leadja a tananyagot, a gyerekek pedig önállóan feldolgozzák, és egyedül oldják meg az órai feladatokat is.
Egy haladóbb szellemű intézményben viszont más módszertant alkalmaznak, sokkal több például a csoportos projekt. Ilyenkor a gyerekek összedolgozva, közösen oldják meg a feladatokat. Ezáltal megtanulják, mit jelent egy közösség részének lenni, és másokkal együttműködve leküzdeni a kihívásokat.
Ezek szintén olyan szituációk, amikkel felnőttként a munkahelyükön is gyakran fognak majd találkozni, amikor a kollégákkal közösen kell majd dolgozniuk, felosztva egymást között a teendőket. Ám ha már gyermekként tapasztalatot szereznek ezen a téren, az mindenképp előnyükre válik majd.
Idegen nyelvek ismerete
Egy kéttannyelvű iskolában nagy hangsúlyt helyeznek a célnyelven történő oktatásra, így a diákok nemcsak alapszinten fogják azt ismerni, hanem nyolcadikos korukra akár középszinten is magabiztosan beszélhetnek angolul.
Ezzel pedig megnyílik számukra a lehetőség arra, hogy külföldön tanuljanak tovább, vagy később nemzetközi multicégeknél vállaljanak munkát, akár egy másik országban.
(x) hirdetői tartalom