A webináriumok a 2010-es években törtek be a köztudatba, és a népszerűségük azóta is töretlen. Ez alapvetően pozitív fordulat, hiszen így sokkal több lehetőségünk van arra, hogy népszerűsítsük a brandünket, illetve hogy bemutassuk, mennyire értünk ahhoz, amit csinálunk. Ugyanakkor nehezíti is dolgunkat, hiszen ezt a lehetőséget bárki, azaz a konkurenciánk is kihasználhatja.
Az alábbiakban hasznos, gyakorlati tanácsokat adunk annak érdekében, hogy kitűnhessünk a webinárumunkkal a tömegből, és megmutathassuk, hogy miért mi vagyunk a legjobbak a területünkön.
Sugalljunk profizmust!
Alapvetőnek számít, de mindenképpen meg kell említenünk, hogy profi webkonferenciát kell szerveznünk, hogy az esemény valóban a brandünk előnyére váljon – ennek pedig több összetevője is van.
Az egyik legfontosabb kétségtelenül a megfelelő technikai háttér: válasszunk egy olyan alkalmazást, platformot, amit kifejezetten ilyen célra fejlesztettek ki! Gondoskodjunk arról, hogy minden rendben legyen a mi oldalunkon a kamerával, a mikrofonnal és természetesen az internettel is. Amennyiben vannak vendégelőadóink, velük is egyeztessünk, nézzük meg előre a prezentációikat, hogy azok minden szempontból megfelelőek-e. Ha ezek közül bármelyikkel kapcsolatban fennakadás van, az egykettőre elveheti a résztvevők kedvét.
Érdemes emellett kiemelt figyelmet fordítani az időmenedzsmentre: jelöljünk ki konkrét időkeretet, és ehhez tartsuk magunkat, hiszen az idő pénz – a résztvevőinknek is.
Hogy minden gördülékenyen folyjon, célszerű néhány gyakorló alkalmat beiktatni, és felkészülni az esetleges fennakadásokra is – legyenek B-terveink, akkor nagy meglepetés nem érhet minket!
Válasszunk jó témát!
Válasszunk izgalmas, releváns, aktuális témát, ami igazán megmozgatja az embereket és interaktivitásra készteti őket! Nem jó, ha túl általános, nehezen megfogható a kérdéskör, igyekezzünk leszűkíteni, specifikálni azt!
Fordítsunk figyelmet a látványra!
A koronavírus időszakában számtalan vicces videó terjedt el az interneten, amikor a beszélők, előadók mögött a háttérben megjelentek a családtagok vagy épp kellemetlen részletek lógtak be a képbe. Ennek elkerülése végett biztosítsunk magunknak egy nyugodt, letisztult közeget, ami megfelelő hátteret ad a webináriumunknak. Ha értünk hozzá, akkor a zöld hátterekkel is kísérletezhetünk.
Tegyük interkatívvá!
Kevés unalmasabb dolog létezik egy lineáris, monoton monológon alapuló webináriumnál. Éppen ezért érdemes interaktívvá tenni a saját mondandónkat, és erre biztatni az előadóinkat is. Legyenek szavazások, játékok, de mindenképp hagyjunk időt a kérdésekre is!
Számoljunk szünetekkel!
Csakúgy, mint egy személyes konferencián, a webinárium során is készülnünk kell rövid szünetekkel, amikor a hallgatóság egy kicsit felállhat, átmozgathatja a tagjait, ehet-ihat vagy épp elmehet mosdóba. Ha biztosítjuk ezt, akkor könnyebben fenntarthatjuk a figyelmüket, de azt is elkerülhetjük, hogy fekete négyzetekhez kelljen beszélnünk.
Készüljünk meglepetéssel!
A legtöbb konferenciát azzal zárjuk, hogy a búcsúzó vendégek kezébe nyomunk egy ajándéktasakot, amiben a brandünk logójával ellátott hasznos kis termékek vannak, legyen az jegyzetfüzet, toll, power bank vagy épp pendrive. Ez egy webinárium esetén nem ilyen egyszerű, de abszolút megoldható! Adjunk ajándékba kuponokat vagy akár küldjünk postán valamilyen meglepetést!
Ha megfogadjuk ezeket a tanácsokat, biztosak lehetünk abban, hogy az online szemináriumunk kitűnik a tömegből és emlékezetes marad – ahogy maga a márkánk is!
(x) hirdetői tartalom