A Universal Music Group (UMG) év végével megszünteti a hazai előadók terjesztését, kiadását, és a jövőben csak a nemzetközi előadókkal foglalkozik a magyar piacon. Leépítik a zeneipari cég budapesti irodáját is, az eddigi 10-15 fős stábból csak páran maradnak – adta hírül a Telex.
A lap megkeresésére Tomas Filip regionális ügyvezető igazgató elmondta, hogy a továbbiakban a UMG csak a külföldi előadók hazai terjesztésére és marketingjére tart fenn alkalmazottakat Budapesten.
„A nagyobb hatékonyság érdekében a magyarországi, csehországi és szlovákiai tevékenységünket Prágába központosítjuk. Folytatjuk azt, amit több évtizede jól csinálunk Magyarországon: a nemzetközi repertoár népszerűsítését”
– fogalmazott válaszlevelében a UMG regionális igazgatója, aki a szlovák, a cseh és a magyar iroda vezetője is.
A Universal Music Group a világ legnagyobb és egyben leggazdagabb lemezkiadói csoportosulása, a vállalat piaci részesedése 2023 első negyedévében 38 százalék volt a globális piacon. Éves bevételük 2022-ben meghaladta a 10 milliárd dollárt.
Az utolsó
A UMG volt az utolsó olyan nagy globális lemezkiadó, amely még foglalkozott magyar előadókkal. A három nagy lemezkiadó (UMG, Warner Music Group, Sony Music Entertainment) közül a Warner nemzetközi kiadványait egy ideje már a Magneoton kezeli itthon, a Sony Music pedig csupán a külföldi előadóinak marketingjére költ Magyarországon.
További híreket érhet el a Media1.hu oldalon. Követhet bennünket Facebookon is.